مسکو: تلاش‌ها برای پیداکردن "ردپای روسیه" در بیثباتی بلاروس، بی‌اساس اند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: تلاش‌ها برای پیداکردن "ردپای روسیه" در بیثباتی بلاروس، بی‌اساس اند
مسکو: تلاش‌ها برای پیداکردن ردپای روسیه در بیثباتی بلاروس، بی‌اساس اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که تلاش‌ها برای پیداکردن "ردپای روسیه" در بیثباتی بلاروس بی‌اساس اند و مثل تلاش‌ها برای تضعیف روابط میان مسکو و مینسک، به شکست محکوم اند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: "باید بگویم که تلاش‌ها برای پیداکردن «ردپای روسیه» در سازماندهی بی‌نظمی‌ها در این کشور (بلاروس) بی‌اساس اند".

افراد مسلح ناشناس دفاتر یاندکس را در مینسک مسدود کردند - اسپوتنیک افغانستان
افراد مسلح ناشناس دفاتر "یاندکس" را در مینسک مسدود کردند

وی افزود: "می‌خواهم خاطر نشان کنم که روسیه یک متحد و دوست قابل اعتماد بلاروس و ملت برادر بلاروس بوده و باقی خواهد ماند. مطمئنیم که تلاش‌ها برای ایجاد اختلاف میان ما محکوم به شکست خواهد شد".

اعتراضات گسترده در سراسر بلاروس به تاریخ ۹ اگست پس از انتخابات ریاست جمهوری که در آن الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور فعلی بلاروس برنده شد، آغاز شد.

براساس آمار کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، لوکاشنکو ۸۰.۰۸ درصد آرا را بدست آورده است. از روز یکشنبه بدینسو، اعتراضات گسترده جریان دارند اما به شدت توسط نیروهای امنیتی سرکوب می‌شوند. نیروهای امنیتی علیه معترضان از گاز اشک‌آور، موترهای آب‌پاش، نارنجک‌های نورزا و مرمی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند.

چنانکه وزارت داخله بلاروس اعلام کرده است، در نتیجه این بی‌نظمی‌ها یک تن که تلاش داشت به جانب نیروهای امنیتی مواد منفجره را پرتاب کند، جان باخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала