مقامات مسکو موثریت انتقال پلاسما به بیماران کووید ۱۹ را ارزیابی کردند

© Sputnik / Evgeniy Samarin /  مراجعه به بانک تصاویر مقامات مسکو موثریت انتقال پلاسما به بیماران کووید ۱۹ را ارزیابی کردند
مقامات مسکو موثریت انتقال پلاسما به بیماران کووید ۱۹ را ارزیابی کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج ابتدایی تحقیقات نشان داده اند که پس از انتقال پلاسمای اهدایی، شانس رفتن بیماران متوسط ویروس کرونا به اتاق مراقبت‌های ویژه را ۶۳ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، انستاسیا راکووا، معاون شهردار مسکو در امور توسعه اجتماعی گفته است: "احتمال صحت‌یابی بیماران شدید که پلاسما دریافت می‌کنند، ۱۹ درصد افزایش می‌یابد. با این حال، شیوه تداوی تنها توسط داکتر تجویز شده می‌تواند".

پروسه تولید واکسین روسی ضد کرونا در فابریکه دواسازی بینوفارم در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
پروسه تولید واکسین روسی ضد کرونا به روایت تصویر

به گفته وی، شمار دریافت کنندگان پلاسمای اهدایی برای تداوی کووید ۱۹ در مسکو به ۱۰۴۷ نفر می‌رسد که از آنجمله ۶۸۶ نفر شان صحت‌یاب و از شفاخانه مرخص شده اند.

معاون شهردار مسکو خاطر نشان ساخت که اهداکننده باید فرد ۱۸ الی ۵۵ ساله باشد که بیماری ویروس کرونا را سپری نموده و همچنان مبتلا به بیماری‌های مزمن نباشد. علاوه بر این، باید آزمایش ایدز و هپاتیت B و C وی منفی باشد.

قبل از این سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو اعلام کرده بود که به اهداکنندگان پلاسما با انتی‌بادی کووید ۱۹، در بدل ۶۰۰ میلی‌لیتر پلاسما، مبلغ پنج هزار روبل پرداخته شود.

براساس آخرین آمار سازمان جهانی صحت، در یک شبانه روز گذشته در جهان ۲۱۴۹۸۵ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ و همچنان ۴۸۳۵ مورد فوتی ثبت شده است.

در سراسر جهان شمار مبتلایان به کووید ۱۹ به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده است که از آنجمله ۷۳۷۴۱۷ نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала