واکنش مسکو به گزارش نیویارک تایمز مبنی بر گفتگوی لاوروف و پامپئو درمورد طالبان

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به گزارش نیویارک تایمز مبنی بر گفتگوی لاوروف و پامپئو درمورد طالبان
واکنش مسکو به گزارش نیویارک تایمز مبنی بر گفتگوی لاوروف و پامپئو درمورد طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که مسکو گزارش روزنامه نیویارک تایمز مبنی بر ماهیت گفتگوی وزیر خارجه روسیه با وزیر خارجه امریکا در مورد طالبان را رد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت: "در گزارش روزنامه نیویارک تایمز سخن از این بود که در جریان گفتگوی تلفونی به تاریخ ۱۳ جولای، مایک پامپئو، وزیر خارجه امریکا به سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، از عواقب روابط احتمالی ارگان‌های روسی با طالبان علیه نظامیان امریکایی در افغانستان، هشدار داده است. این موضوع به مثل یک واقعیت بیان شده است".

به گفته وی، در جریان گفتگوی تلفونی به تاریخ ۱۳ جولای لاوروف با پامپئو "جناح امریکایی درمورد تبانی ارگان‌های روسی با طالبان، سوال داشت".

Госсекретарь США Майк Помпео во время встречи с президентом РФ Владимиром Путиным в Сочи - اسپوتنیک افغانستان
منابع: پمپئو به مسکو در باره "تبانی با طالبان" هشدار داده بود

زاخاروا افزود: "وزیر خارجه روسیه این ادعاها را « حدس و گمان‌های ناعادلانه‌ای که هیچ ارتباطی با وضعیت واقعی امور ندارد» خواند. وی از واشنگتن خواست تا اسناد و شواهد در دست داشته را بسپارد... چیزی که سپرده نشد".

چندی پیش روزنامه نیو یارک تایمز مقاله‌ای را منتشر کرد و در آن با ارجاع به مقامات اطلاعاتی که نام آن‌ها فاش نشده، ادعا شده بود که گویا به دونالد ترامپ یک گزارش اطلاعاتی درمورد اینکه روسیه به طالبان بخاطر کشتن سربازان امریکایی پاداش می‌دهد، ارائه شده اما ترامپ به آن واکنشی نشان نداده است.

پس از آن روزنامه واشنگتن پست نیز نوشته بود که چندین نظامی امریکایی در افغانستان بخاطر "تبانی" مسکو با طالبان، کشته شده اند.  

طالبان این گزارش را رد کرد و دونالد ترامپ نیز گفته است که هرگز چنین اطلاعاتی به او ارائه نشده است.

پس از آن سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که بخاطر این مقاله دروغین در شبکه‌های اجتماعی فراخوان‌ها "تصفیه حساب با روس‌ها" پیدا شد. دیپلومات‌های روسیه اطلاعات درمورد تهدیدها را به ارگان‌های مجری قانون و وزارت خارجه امریکا سپرده است. همچنان در وزارت خارجه روسیه این مقاله نیو یارک تایمز را جعلی نامیده اند.

ترامپ نیز به نوبه خود این مقاله را "فرمایشی" خوانده گفت که استخبارات امریکا این اطلاعات نیو یارک تایمز را معتبر نمی‌داند.

همچنان روبرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ گفته است که اتهامات "تبانی روسیه با طالبان" که در رسانه‌ها نشر شده، مورد تایید سرویس‌های استخبارات امریکا قرار نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала