چین امریکا را به انتشار «ویروس سیاسی» متهم کرد

© AP Photo / Andy Wongچین امریکا را به انتشار «ویروس سیاسی» متهم کرد
چین امریکا را به انتشار «ویروس سیاسی» متهم کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در برابر اعضای سنای جمهور چک، وزارت خارجه چین او را به انتشار «ویروس سیاسی» متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه (13 اگست) اعلام کرد، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا دائماً در حال انتقاد و متهم کردن چین است و هر جایی که برود شروع به انتشار اطلاعات غلط و «ویروس سیاسی» می‌کند.

پیش از این، آقای پمپئو در جریان سفر به جمهوری چک صی سخنرانی خود در برابر اعضای سنا، اظهار داشت كه روسیه به دنبال تضعیف امنیت جمهوری چک، گسترش اطلاعات نادرست و انجام حملات سایبری است و چین تلاش م‌ کند كه در همه جا كنترول تجارت را در دست بگیرد. پمپئو همچنان گفت كه چین بیشتر از روسیه دموكراسی را تهدید می‌کند.

وزیر دفاع چین خطاب به امریکا: از انجام اقدامات خطرناک دست بردارید - اسپوتنیک افغانستان
وزیر دفاع چین خطاب به امریکا: از انجام اقدامات خطرناک دست بردارید

سخنگوی وزارت خارجه گفت: پمپئو با پیروی از عقاید جنگ سرد و منافع خودخواهانه خود، بارها بی پایه و اساس از حزب کمونیست چین و همچنان سیاست های داخلی و خارجی این کشور انتقاد کرده است. چین بارها موضع قاطع خود را در مورد این موضوع ابراز نموده است.

لیجیانگ گفت که پمپئو هر کجا برود شروع به انتشار «ویروس سیاسی» و اطلاعات جعلی می‌کند.

او گفت: من از این فرصت استفاده کرده و از رسانه‌ها می‌خواهم که از آقای پمپئو سوال کنند که آیا او احساس گناه می‌کند وقتی که اینقدر اطلاعات نادرست را تکرار و روز به روز واقعیت ها را نادیده و تحریف می‌کند.

به گفته این دیپلمات، مایک پمپئو و دیگران مانند او در تلاشند جامعه بین‌المللی را به ضد چین و ارابه های ضد کمونیستی بسازند، اما جامعه بین‌المللی واضح می‌بیند و خودش را متقاعد نمی‌کند، بنابراین چنین تلاش‌هایی موفقیت‌آمیز نخواهند بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала