انفجار بیروت 178 کشته و بیش از 6000 نفر زخمی بجا گذاشته است

© AP Photo / Bilal Husseinبحران در لبنان
بحران در لبنان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق گزارش سازمان ملل، در اثر انفجار در بیروت 178 کشته و 30 تن مفقودالاثر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فارس اطلاع داده است که سازمان ملل امروز جمعه اعلام کرد که تعداد قربانیان انفجار چهارم اگست  در بندر بیروت به 178 نفر رسیده و در همین حال 6000 نفر مجروح شده و دست‌کم 30 نفر همچنان مفقود هستند.

مقامات بیروت خسارات ناشی از انفجار بندر را برآورد کردند  - اسپوتنیک افغانستان
مقامات بیروت خسارات ناشی از انفجار بندر را برآورد کردند

آژانس امور بشر دوستانه سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد انفجار، فعالیت‌ها در ۶ بیمارستان را تحت تاثیر قرار داد و به بیش از 20 کلینیک در بخش‌هایی از بیروت که شدیدترین خسارت ناشی از انفجار را متحمل شدند، آسیب زد.

در این گزارش آمده است: ارزیابی سریع اولیه در شعاع 15 کلیومتری محل انفجارها نشان داد از 55 مرکز طبی تنها نصف از آن‌ها به طور کامل عملیاتی هستند و حدود 40 درصد آن‌ها دچار آسیب‌های متوسط تا جدی شده‌اند و نیاز به نوسازی دارند.

بنابر این گزراش، مجموع 120 مدرسه که پذیرای 50 هزار دانش‌آموز بودند آسیب دیده‌اند. همچنین بیش از هزار واحد از حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی به شدت دچار خسارت شده‌اند.

ارتش لبنان کنترول بر مرکز بیروت را بدست گرفت - اسپوتنیک افغانستان
ارتش لبنان کنترول بر مرکز بیروت را بدست گرفت

در ادامه این گزارش گفته شده دست‌کم 13 پناهجو از جمله دو فلسطینی در بین کشته‌شدگان هستند و آپارتمان‌های بیش از170 هزار ساکن این منطقه خسارت دیده‌اند.

دفتر امور بشر دوستانه سازمان ملل اعلام کرد علیرغم وارد شدن خسارت به سیلوهای بندر بیروت، کمبود غذا پیش‌بینی نمی‌شود.

بنابر گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، این انفجار در بحبوحه بحران فلج‌کننده مالی و اقتصادی لبنان رخ داد و سازمان ملل پیش‌بینی کرده مردم برای بازسازی خانه‌های خود با مشکل روبرو شوند. اما بنابر این گزارش، دست‌کم55  درصد ساختمان‌ها اجاره‌ای بودند که ساکنان آن‌ها می‌توانند به جایی دیگر نقل مکان کنند.

در این گزارش همچنین در خصوص خیزش کرونا در این منطقه به دلیل رعایت نشدن مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی در کمک‌های داوطلبانه به افراد آسیب‌دیده و همچنین اعتراضات در بیروت هشدار داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала