Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسلونا – بایرن مونیخ؛ جدال جذاب کاتالان‌ها و باواریایی‌ها در لیسبون

© AFP 2023 / PIERRE-PHILIPPE MARCOUبارسلونا
بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بارسلونا و بایرن مونیخ در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب به مصاف هم می‌روند.

به گزارش اسپوتنیک، لیگ قهرمانان اروپا امشب و فردا شب با  2 دیدار بارسلونا - بایرن مونیخ و منچستر سیتی - لیون پیگیری می شود. تیم‌های فوتبال بارسلونا و بایرن مونیخ امشب در ورزشگاه دالوژ به مصاف هم می‌روند. این دیدار را می‌توان جذاب‌ترین بازی این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا دانست.

بایرن مونیخ هر 5 دیدار اخیر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و در رقابت‌های لیگ و جام حذفی آلمان مقام قهرمانی را کسب کرده اند. آن‌ها در بازی گذشته خود هم با 4 گل تیم چلسی را در هم کوبیدند. بایرنی‌ها می‌توانند با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، سه گانه کنند.

این سوی خط اما، بارسلونا هم در مرحله یک هشتم نهایی در دیداری جذاب موفق شد با نتیجه 3 بر یک تیم ناپولی را شکست دهد. آبی اناری پوشان در 5 دیدار اخیر خود 4 پیروزی کسب کرده اند و در یک دیدار هم شکست خورده اند. در 6 تقابل اخیر این 2 تیم، باواریایی‌ها صاحب 4 پیروزی و کاتالان‌ها صاحب 2 پیروزی شده اند.

بارسلونا در این بازی، مصدومیت لیونل مسی بود که به گفته سرمربی این تیم مصدومیت او جدی نبوده و می‌تواند تیمش را در بازی مقابل بایرن مونیخ همراهی کند.

آخرین جدال

ماه می سال 2015 در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن‌مونیخ 3 بر 2 بارسلونا را برد، اما با توجه به برد 3 بر صفر بازی رفت، این کاتالان‌ها بودند که به فینال رسیدند و با شکست یوونتوس قهرمان شدند. در آخرین بازی برای بایرن، بن‌عطیه، لواندوفسکی و مولر گل زدند و نیمار هر دو گل بارسا را به ثمر رساند.

مصدومان و محرومان

ساموئل اومتیتی و عثمان دمبله بارسایی‌هایی هستند که بازی حساس با بایرن‌مونیخ را از دست داده‌اند. بنژامن پاوار و یاشوا زیرکزی هم از بین بازیکنان بایرن در جدال لیسبون حاضر نخواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم

بارسلونا: تراشتگن، سمدو، پیکه، لانگله، آلبا، دی‌یونگ، بوسکتس، ویدال، روبرتو، مسی و سوارس

بایرن‌مونیخ: نویر، کیمیش، بواتنگ، آلابا، دیویس، تیاگو، گورتسکا، کومن، مولر، گنبری و لواندوفسکی

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала