کشف کهکشان های دوگانه

© Photo / ESA/Hubble&NASAکیهان
کیهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان بریتانیا کهکشان دوگانه همانند کهکشان ما را در کیهان کشف نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان به این عقیده اند که اولین کهکشان ها بعد از 300-400 ملیون سال پس از انفجار بزرگ بوجود آمده است.

خانم فرانچسکا ریتسو دانشمند ستاره شنان اظهار داشته است: "یک گروپ از ستاره شناسان، کهکشان مشابه کهکشان ما را در مسیر راه شیری کیهان کشف نموده اند که در جریان دو میلیارد سال قبل بوجود آمده است".  

Художественное представление о распределении темной материи вокруг млечного пути  - اسپوتنیک افغانستان
احتمال موجدیت 6 میلیارد سیاره مشابه به زمین در کهکشان

گفته شده است که این خانم دانشمند با یک عده از همکارانش، کهکشان دوگانه SPT0418-47 ما را به کمک تلسکوپ مایکروویو ALMA نظارت نمودند. نور این کهکشان بیش از 12 میلیون سال بعد به زمین می رسد. به همین دلیل کارشناسان می توانند آنرا در حالتی 1.4 میلیارد سال قبل زندگی اش بعد از انفجار بزرگ ببینند.

در جریان تحقیقات معلوم شد که شکل ظاهری این کهکشان بسیار مشابه به شکل مسیر شیری است ولی مشابه به سایر کهکشان های قدیم نیست. برعلاوه گفته می شود که SPT0418-47 به کهکشان های معاصر بسیار نزدیک است.

این خانم دانشمند افزود: «ما با پدیده بسیار جالب روبرو شده یم. برعلاوه این که کهکشان فوق الذکر سیارات را با سرعت فوق العاده زیاد ایجاد می کند و طبیعت آن بسیار ناآرام است، اما حلقه آن بسیار با نظم است که به ما غیر منتظره است و بدون شک که به دید ما در مورد تحولات کهکشان ها تاثیر می گذارد.

قبلاً دانشمندان به این نظر بودند که نظام شمس ما در نتیجه تصادم مسیر شیری با قمر کهکشان کوچک Sgr DEG بوجود آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала