افرادیکه در توافق امارات-اسرائیل نقش کلیدی داشتند

© AP Photo / Kevin Frayerافرادیکه در توافق امارات-اسرائیل نقش کلیدی داشتند
افرادیکه در توافق امارات-اسرائیل نقش کلیدی داشتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چندین نفر از ابوظبی وتل آویو و واشنگتن در مهندسی این توافق مشارکت داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، تاریخ (13، آگوست) گزارش شده بود که اسرائیل و امارات در مورد عادی سازی کامل روابط به توافق رسیده اند. در بیانیه سه جانبه مشترک با ایالات متحده گفته می شود كه اسرائیل با توجه به توافق با امارات، تصمیم خود برای گسترش حاکمیت خود بر اراضی کرانه باختری رود اُردن را موقتاً به تعویق می اندازد. همچنین در هفته های آینده اسرائیل و امارات تعداد زیادی توافق نامه در زمینه های سرمایه گذاری، گردشگری، پرواز مستقیم، امنی ، مخابرات و سایر موارد را امضا می کنند.

اردوغان: سفیرمان در ابوظبی را خواسته و قطع پیوندهای خود را با امارات بررسی می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: سفیرمان در ابوظبی را خواسته و قطع پیوندهای خود را با امارات بررسی می‌کنیم

در همین حال 5 فردیکه نقش کلیدی در این توافق را داشتند قرار ذیل است: 1- حاییم سابان (اسرائیلی-امریکایی) طبق گزارش کانال 12 تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرده است: «سابان دوست نزدیک شیخ محمد بن زائد ولیعهد ابوظبی در امارات و بازرگان اسرائیلی است که سنگ بنای روابط رسمی وعلنی میان امارات و اسرائیل را نهاده است. وی دو سال قبل با ولیعهد ابوظبی دیدار و به وی پیشنهاد برقراری روابط رسمی با اسرائیل را داده است و با یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا برای جوش دادن این پیوند رایزنی گسترده داشته است».
2- یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن، وی نقش محوری و اساسی در مهندسی کردن روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی ایفا کرد.
3- یوسی کوهن رئیس موساد رژیم اسرائیل، وی به طور مستقیم نقش آفرینی کرد و رایزنی‌های طولانی داشت و بارها به امارات برای اتمام این توافق سفر کرد.
4- جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا نیز دراین باره نقش مهمی را ایفا کرد و از وی به عنوان مهندس معامله‌قرن نیز یاد برده می‌شود.
5- محمد دحلان فلسطینی که پیش ازآن در مسئولیت‌های امنیتی در تشکیلات خودگردان فلسطین بر عهده داشت واز جنبش فتح جدا شده و مشاور ولیعهد ابوظبی است. رسانه‌های صهیونیست از دحلان به عنوان مشاور محرمانه بن زائد نام برده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала