ترامپ از ByteDance خواست از کارهای که با تیک تاک پیوند دارد، خوداری کند

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ از ByteDance خواست از کارهای که با تیک تاک پیوند دارد، خوداری کند
ترامپ از ByteDance خواست از کارهای که با تیک تاک پیوند دارد، خوداری کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در فرمان رئیس جمهور امریکا ذکر شده است، که دلیلی بر این باور وجود دارد که ByteDance ممکن است اقداماتی انجام دهد که تهدیدی برای تضعیف امنیت ملی کشور باشد.

حمله جدید ترامپ بالای تیک تاک - اسپوتنیک افغانستان
حمله جدید ترامپ بالای تیک تاک
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید با انتشار متن دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا روز جمعه دستورالعملی را امضا كرد كه به ByteDance ملزم است تا تمام دارایی های مربوط به TikTok را در ایالات متحده واگذارد. 
در این مصوبه آمده است: "دلایل قانع کننده ای وجود دارد که باور داشته باشیم که ByteDance، با دستیابی به دارایی های Musical.ly ، می تواند اقداماتی را انجام دهد که امنیت ملی ایالات متحده را تهدید کند. در نتیجه ByteDance با خرید  Musical.ly و TikTok هر دو را ادغام می کند و یک برنامه واحد برای شبکه های اجتماعی ایجاد می کند". 

در این سند آمده است، كه ظرف 90 روز از انتشار این فرمان (قابل تمدید برای 30 روز) ، كمیته سرمایه گذاری خارجی امریكا باید ByteDance و شركتهای زیرمجموعه اش را موظف كند از شر همه دارایی ها و حقوق در ایالات متحده خلاص شود. علاوه بر این ، شرکت باید از کلیه داده های کاربری به دست آمده از TikTok و Musical.ly خلاص شود و سپس این مورد را به کمیته گزارش دهد.

یادآوری می کنیم، که ترامپ به تاریخ 6 اگوست دو دستورالعمل اجرایی ممنوعیت هرگونه معاملات با صاحب برنامه TikTok ، ByteDance و شرکتهای زیر مجموعه این شرکت ها را صادر کرد. 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала