Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سیتی – لیون؛ با این بایرن وحشتناک چه کنیم؟

© REUTERS / Phil Noble Игроки команды "Манчестер Сити" перед судьей Кевином Френдом на матче "Манчестер Сити" - "Манчестер Юнайтед"
Игроки команды Манчестер Сити перед судьей Кевином Френдом на матче Манчестер Сити - Манчестер Юнайтед - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از دقایقی دیگر در آخرین دیدار مرحله یک چهارم پایانی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، تیم های فوتبال منچسترسیتی و المپیک لیون در ورزشگاه در خوسه آلوالاده شهر لیسبون به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش اسپوتنیک، این مسابقه که حریف بایرن مونیخ را در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت ها مشخص خواهد کرد، فوق العاده پر استرس و جذاب برای هر دو نماینده فوتبال انگیس و فرانسه خواهد بود.

تیم پپ پس از ناکامی در قهرمانی رقابت های لیگ حالا از شانس بسیار بالایی برای صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت ها برخوردار است و امیدوار است بتواند تیم شگفتی ساز لیون که موفق به حذف یوونتوس پر ادعا شد را کنار بزند.

بدون شک هر تیمی که بتواند امشب جواز حضور در جمع 4 تیم برتر را کسب کند، در مرحله نیمه نهایی مقابل بایرن مونیخ با انگیزه و قدرتمند هانسی فلیک کار سختی خواهد داشت.

بایرن مونیخی که دیشب با پیروزی هشت بر دو مقابل بارسلونا، بد رقم به رقبایش خط و نشان کشید.

با این حال لیون که با خلق شگقتی قهرمان ایتالیا را حذف کرده، به دنبال کشتن غول دیگر فوتبال اروپا منچسترسیتی است تا بتواند با خلق شگفتی دیگری خودش را به نیمه نهایی برساند.

البته لیونی مقابل سیتی کارنامه خوبی دارند، زیرا سیتی در دو دیداری که در مقابل این تیم داشته موفق به شکست نماینده فرانسه نشده است.

آخرین تقابل دو تیم در لیگ قهرمانان به مرحله گروهی فصل قبل بر میگردد که در بازی رفت لیون سیتی را در ورزشگاه اتحاد دو بر یک شکست داد و در بازی برگشت هم جدال دو تیم دو بر دو مساوی به پایان رسید.

امار و ارقام دو تیم قبل از تقابل امشب

لیون پس از ۶ سال بین ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفته است. بهترین عملکرد این تیم فرانسوی حضور در نیمه‌نهایی فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ بود.

۴ سال پیش تنها حضور منچسترسیتی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا ثبت شد که با شکست مقابل رئال‌مادرید از حضور در فینال بازماندند.

سیتیزن‌ها ۷ مرتبه مقابل تیم‌های فرانسوی قرار گرفته‌اند که حاصل کارشان ۲ برد، ۳ تساوی و ۲ شکست بوده است.

منچسترسیتی دقیقاً در ۵۰ درصد بازی‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده. در ۷۸ بازی شرکت کرده و ۳۹ بازی را برده  است.

تیم گواردیولا یکی از تیم‌های بدون شکست لیگ قهرمانان اروپا تا پایان مرحله یک‌شانزدهم نهایی بوده است.

لیون در حالی بین ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان قرار گرفته که از ۸ بازی‌اش فقط ۳ بازی برنده شده.

سیتی در ۶ بازی آخرش در لیگ قهرمانان اروپا نتوانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

لیون هم مثل سیتی در لیگ قهرمانان این فصل فقط ۲ مرتبه موفق شده کلین‌شیت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала