شناسایی بیش از ۵۱ هزار بیمار کرونایی در امریکا در یک شبانه روز

© REUTERS / Lucas Jacksonشناسایی بیش از ۵۱ هزار بیمار کرونایی در امریکا در یک شبانه روز
شناسایی بیش از ۵۱ هزار بیمار کرونایی در امریکا در یک شبانه روز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار بیماران دچار شده به ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا از ۵.۳ میلیون نفر گذشت. 
شمار جان باختگان کرونایی در امریکا به ۱۷۰ هزار نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
شمار جان باختگان کرونایی در امریکا به ۱۷۰ هزار نفر رسید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با دچار شدن ۵۱ هزار و ۴۴۳ مورد جدید، مجموع دچار شدگان به ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا به پنج میلیون و ۳۰۹ هزار و ۱۶۴ نفر رسید.

 

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد، که در بازه زمانی مذکور، دستکم یکهزار و ۷۶ نفر جدید بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» در آمریکا جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا به ۱۶۸ هزار و ۳۹۶ نفر برسد.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع دچار شدگان به ویروس کرونا در امریکا را پنج میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۶۶ نفر و مجموع قربانیان آن را ۱۷۱ هزار و ۵۳۵ نفر گزارش کرده است.

بر پایه آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای»، ایالت کالیفرنیا با ۶۱۰ هزار و ۲۸ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۱۱۵ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کروناویروس در ایالات متحده امریکا محسوب می‌شود و پس از آن فلوریدا با ۵۶۳ هزار و ۲۸۵ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۱۴۱ مورد فوتی و تگزاس با ۵۳۹ هزار و ۶۷۳ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۷۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

ایالت نیویورک که در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون این ویروس در ایالات متحده شناخته می‌شد، هم‌اکنون با ۴۲۴ هزار و ۱۶۷ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۸۲۷ مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد اما همچنان بیشترین آمار تلفات کووید-۱۹ در آمریکا متعلق به این ایالت است.

بنا بر گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون دستکم ۲۱ میلیون و ۷۰ هزار و ۸۴۲ نفر از مردم سراسر جهان به کرونا آلوده شده‌اند که زا آن میان ۷۶۳ هزار و ۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۹۰۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۲۲۶ هزار و ۴۴۳ مورد ابتلا و ۱۰۵ هزار و ۴۹۰ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۴۶۱ هزار و ۱۹۰ مورد ابتلا و ۴۸ هزار و ۴۰ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала