طالبان: حکومت کنونی را به حیث یک نظام نمی‌شناسیم

© REUTERS / Evgenia Novozheninaطالبان: حکومت کنونی را به حیث یک نظام نمی‌شناسیم
طالبان: حکومت کنونی را به حیث یک نظام نمی‌شناسیم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان با پخش خبرنامه‌ای می‌گوید که آنان حکومت کنونی در افغانستان را به حیث یک نظام نمی‌شناسند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه‌ طالبان امروز شنبه (25 اسد) در واکنش به گفته‌های اخیر سخنگویان حکومت، خبرنامه‌ای را پخش کرده می‌گوید که آنان حکومت فعلی افغانستان را به حیث یک نظام نمی‌شناسند.

پیش از این، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک مصاحبۀ با روزنامه ایرانی همشهری، طالبان را پیروز جنگ 20 سالۀ افغانستان دانسته و تاکید ورزیده که این گروه به هدف ایجاد یک نظام اسلامی در افغانستان، در میز مذاکرات بین‌الافغانی (با تمام جهت‌های افغان) حاضر خواهد شد.

غنی: طالبان باید تعهد خود را برای صلح نشان بدهند - اسپوتنیک افغانستان
غنی: طالبان باید تعهد خود را برای صلح نشان بدهند

اما حکومت در پاسخ به گفته‌های سخنگویان طالبان می‌گوید که این گفته‌ها ادامه بهانه‌جویی‌ها و وقت تلف کردن این گروه در روند صلح است و طالبان باید قبول کنند که طرف اصلی مذاکرات با این گروه، حکومت افغانستان است.

پیش از این، رئیس‌جمهور غنی، پنجشنبه شب (23 اسد)، در نشست شورای روابط خارجی امریکا که توسط ویدیو کنفرانس برگزار شده بود، تأکید کرد که دولت و مردم افغانستان، با تأیید کردن آزادی 400 زندانی طالبان، بهای سنگینی برای برقراری صلح و ثبات در این کشور پرداخته اند.

آقای غنی، در این نشست بار دیگر از گروه طالبان خواست که گفت‌وگوهای مستقیم با هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان را آغاز کند، زیرا ادامۀ جنگ و خشونت راه حل نیست.

او گفته بود که اگر طالبان خواست مردم افغانستان برای آمدن صلح را نپذیرند، مسوولیت ادامۀ جنگ به دوش آن‌ها بوده و محکوم تاریخ خواهند شد.

رئیس‌جمهور غنی، در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که در آغاز هفتۀ گذشته، به منظور بحث و مشوره در مورد آزادی 400 زندانی طالب، لویه‌جرگۀ مشورتی برگزار شد. این جرگه، فیصله کرد تا زندانیان خطرناک طالب، آزاد شوند.

این در حالی است که گروه طالبان، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور غنی در مورد آزادی 400 زندانی باقی‌ماندۀ طالب، گفته است که این حرف‌ها، در برابر پروسۀ صلح، موانع ایجاد می‌کند.

گروه طالبان،  با پخش خبرنامه‌ای امروزی خود گفته اند که اظهارات اخیر آقای غنی در آستانۀ آغاز مذاکرات، نشان می‌دهد که دولت، هنوز هم مشغول ایجاد موانع در برابر پروسۀ صلح است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала