یکی از سرکرده‌های داعش با معاونانش در عراق بازداشت شد

© Photo / KABUL POLICE FBیکی از سرکرده‌های داعش با معاونانش در عراق بازداشت شد
یکی از سرکرده‌های داعش با معاونانش در عراق بازداشت شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله عراق از بازداشت یکی از سرکرده‌های داعش در «هیأت قانون‌گذاری» این گروه تروریستی و دو معاون او در ولایت نینوی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت امور داخله عراق، امروز (شنبه 15 اگست)، از بازداشت یکی از سرکرده‌های داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) و دو معاون او در ولایت نینوی خبر داد.

در بیانیه این وزارتخانه که در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: مسوول «هیأت قانون‌گذاری» داعش و دو تن از معاونانش در ولایت نینوی بازداشت شدند. 

کشته شدن معاون سرکرده داعش در عراق - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن معاون سرکرده داعش در عراق

بنا بر این گزارش، با همکاری نیروهای اطلاعاتی ولایت نینوا در وزارت داخله، این انغماسی ملقب به «ابوخطاب» و از اعضای هیأت قانون گذاری داعش، بازداشت شد. وی در لشکر موسوم به «فرقان» داعش فعالیت می‌کرد و به عنوان «انغماسی انتحاری» با انغماسی‌ها فعالیت می‌کرد و پس از آن به عنوان یک قانون‌گذار در هیأت قانون‌گذاری داعش فعالیت می‌کرد.

در بیانیه وزارت داخله عراق آمده است که در این عملیات دو معاون ابوخطاب نیز بازداشت شدند. یکی از معاونان او ملقب به «ابومصعب» در اردوگاه‌های عمومی فعالیت می‌کرد و دیگری ملقب به «ابوسفیان» نیز در نینوی فعالیت داشت و این افراد در مناطق مختلف نینوی بازداشت شدند.

بنا بر این گزارش، این افراد در بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند که با گروه‌های جنایتکار در ارتباط بوده‌اند و در چندین عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان عراقی شرکت داشتند. تمامی اعترافات این افراد ثبت شده است و برای تکمیل تحقیقات به دستگاه قضایی تحویل داده شدند تا مجازات شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала