ایران بیش از 28 هزار مهاجر افغان را طی یک ماه اخراج کرده‌است

© Photo / U.S. Embassy Kabulایران بیش از 28 هزار مهاجر افغان را طی یک ماه اخراج کرده‌است
ایران بیش از 28 هزار مهاجر افغان را طی یک ماه اخراج کرده‌است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان اعلام کرد که در جریان یک ماه گذشته دست‌کم 63 هزار و 519 مهاجر افغان از ایران به گونۀ «اجباری و داوطلبانه» به کشور بازگشته‌اند. از این میان، بیش از 28 هزار مهاجر از سوی دولت ایران اخراج شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، این رقم از 24 سرطان تا 24 اسد سال روان ثبت شده است.

طبق اعلام وزارت مهاجرین، در جریان یک ماه گذشته، 41 هزار و 974 تن از مرز اسلام قلعه در هرات و 21 هزار و 545 تن از مرز میان نیمروز و ایران (میلک) وارد خاک کشور شده‌اند.

سیدحسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان - اسپوتنیک افغانستان
بلخی: وزارت امور مهاجرین از ادارات شفاف حکومت است

وزارت مهاجرین گفته است که یافته‌های نماینده‌گی‌های این وزارت در مرز ایران و افغانستان نشان می‌دهد که 33 هزار و 105 مهاجر در جریان یک ماه گذشته به صورت داوطلبانه به کشور بازگشته‌اند. از این میان 102 تن آن دارای مدرک پناهنده‌گی بوده‌اند.

طبق یافته‌های وزارت مهاجرین از 24 سرطان تا 24 اسد امسال 28 هزار و 621 مهاجر افغان از ایران به صورت اجباری برگشت داده شده‌اند.

 وزارت مهاجرین گفته است که دو هزار و 260 مهاجری که از مرز پل ابریشم وارد خاک کشور شده‌اند، تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه ادارات بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

وزارت مهاجرین می‌گوید مهاجران در حالی به کشور بر می‌گردند که گسترش ویروس کرونا و چالش‌های دیگر بحران بیکاری در ایران را گسترش داده است و مهاجران افغان که برای کار رفته‌اند، از این ناحیه آسیب دیده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала