نماینده روسیه از عدم موفقیت امریکا در تمدید تحریم ها در برابر ایران خبر داد

© Sputnik / Alexander Natruskinنماینده روسیه از عدم موفقیت امریکا در تمدید تحریم ها در برابر ایران خبر داد
نماینده روسیه از عدم موفقیت امریکا در تمدید تحریم ها در برابر ایران خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحده در بیانیه‌ای اقدام امریکا را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توصیف کرد و گفت که به آن رأی مخالف داده است.

رای نیاوردن قطعنامه امریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم های تسلیحاتی در برابر ایران/ واکنش ها - اسپوتنیک افغانستان
رای نیاوردن قطعنامه امریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم های تسلیحاتی در برابر ایران/ واکنش ها
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در تویترش نوشته است، که «تلاش امریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی در برابر ایران شکست خورد. کاملاً قابل پیش‌بینی بود. این تلاش، بی‌‌اساس بود. کسانی که در این زمینه نگرانی‌هایی مطرح می‌کنند نباید مبالغه به خرج دهند. تنها به یاد بیاورید: پیش از سال ۲۰۱۰ هیچ تحریم [تسلیحاتی در برابر ایران] در کار نبود و هیچ فاجعه‌ای رخ نداد. الان هم اتفاقی نمی‌افتد».

همچنان نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد در بیانیه ای اقدام امریکا را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توصیف کرد و گفت که به آن رأی مخالف داده است.

در این بیانیه آمده است:

«هیأت روسیه به پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص "تحریم تسلیحاتی" علیه ایران که آمریکا آن را پیشنهاد داده بود رأی مخالف داد. ما همواره با تلاش‌ها با تحمیل "تحریم‌های تسلیحاتی" در برابر ایران از طریق شورای امنیت سازمان ملل مخالفیم. رویه تأیید مورد به موردِ انتقال سلاح به داخل ایران یا خارج از این کشور در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نه ارتباطی به حق ایران برای توسعه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای داشته و نه مشروط به هیچ شرط دیگری بوده است. این رویه از آغاز موقت بوده و دقیقاً برای یک دوره ۵ ساله معرفی شده و هرگز قرار نبوده تمدید شود. ما کماکان بر اساس این فرضیه عمل می‌کنیم که هیچ دلیل حقوقی و یا دلایل دیگر برای تجدیدنظر در چنین رویکردی وجود ندارد. افزون بر این، پیشنهاد امریکا نقض آشکار ضمیمه «ب» قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که صراحت دارد تنها روش مشروع برای تجدیدنظر در تقویم زمانی مربوط به نظام فوق‌الذکر برای انتقال سلاح، تصمیم متفق‌القول کمیسیون مشترک برجام است. آمریکا با توجه به خروج عامدانه‌اش از این توافق در سال ۲۰۱۸ که هیچگاه هم آن پنهان نکرد حق خود برای استفاده از این ابزار را از دست داد».

یادآوری می کنیم، که قطعنامه ایالات متحده امریکا با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب نرسید و تنها امریکا و جمهوری دومینیک به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه به آن رأی مخالف دادند و بقیه اعضا رأی ممتنع دادند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала