لوکاشنکو به مخالفان: "بلاروس خواهد مُرد"

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر لوکاشنکو به مخالفان: "بلاروس خواهد مُرد"
لوکاشنکو به مخالفان: بلاروس خواهد مُرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور بلاروس احتمال برگزاری دوباره انتخابات در این کشور را رد نموده گفت که در آن صورت بلاروس به عنوان یک دولت از بین می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئيس جمهور بلاروس در راهپیمایی در مرکز شهر مینسک گفت: "لیتوانی، لتونی، لهستان و متاسفانه اوکراین خود ما و رهبری آن، خواستار برگزاری انتخابات جدید اند. اگر ما به هدایت آنها کار کنیم، ما سقوط خواهیم کرد و دیگر هیچگاه ثبات طیاره خود را حفظ نخواهیم کرد. ما به عنوان یک دولت، مردم و ملت خواهیم مرد".

رهبر بلاروس نمایندگان اپوزیسیون و رقیبان پیشین اش در انتخابات ریاست جمهوری را به در نظر گرفتن فکر و خواست مردم، فرا خواند.

لوکاشنکو: قدرت نظامی در نزدیکی سرحدات غربی بلاروس تقویت می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
لوکاشنکو: قدرت نظامی در نزدیکی سرحدات غربی بلاروس تقویت می‌شود

وی افزود: "انتخابات برگزار شد. بالاتر از ۸۰ درصد تقلب ممکن نیست! امکان ندارد!... چه کسی انتخابات جدید را برگزار خواهد کرد؟ کی به این انتخابات خواهد رفت؟".

لوکاشنکو همچنان خاطر نشان ساخت که به باور وی، وحشت در سرک‌های شهرهای مختلف این کشور در یک هفته گذشته "اپوزیسیون را ایجاد کرد"، نه قدرت را.

وی مخاطب به کارگران فابریکه‌های این کشور که اخیرا اعتصاب کرده اند خواست تا وظایف شان را ترک نکنند.

اعتراضات گسترده در سراسر بلاروس به تاریخ ۹ اگست پس از انتخابات ریاست جمهوری که در آن الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور فعلی بلاروس برنده شد، آغاز شد.

براساس آمار کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، لوکاشنکو ۸۰.۰۸ درصد آرا را بدست آورده است. از روز یکشنبه بدینسو، اعتراضات گسترده جریان دارند اما به شدت توسط نیروهای امنیتی سرکوب می‌شوند. نیروهای امنیتی علیه معترضان از گاز اشک‌آور، موترهای آب‌پاش، نارنجک‌های نورزا و مرمی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند.

چنانکه وزارت داخله بلاروس اعلام کرده است، در نتیجه این بی‌نظمی‌ها یک تن که تلاش داشت به جانب نیروهای امنیتی مواد منفجره را پرتاب کند، جان باخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала