هشدار ترکیه به امریکا؛ اقدام علیه رئیس‌جمهور اردوغان تاوان سنگینی خواهد داشت

© AFP 2023 / Adem Altanهشدار ترکیه به امریکا؛ اقدام علیه رئیس‌جمهور اردوغان تاوان سنگینی خواهد داشت
هشدار ترکیه به امریکا؛ اقدام علیه رئیس‌جمهور اردوغان تاوان سنگینی خواهد داشت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه می‌گوید که امریکا در صورت اقدامی علیه رئیس‌جمهور ترکیه بهایی سنگین خواهد پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز یکشنبه (16 اگست) می‌گوید که امریکا در صورت اقدامی علیه رئیس‌جمهور اردوغان، بهایی سنگین خواهد پرداخت.

آقای کالین در مورد اظهار نظر که در ماه دسمبر سال گذشته توسط جو بایدن نامزد ریاست‌جمهوری امریکا که در آن معاون پیشین رئیس‌جمهور امریکا از رویکرد دولت فعلی امریکا با اردوغان، ابراز نگرانی کرده بود، واکنش نشان داد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در صفحه توییتر خود نگاشته است: تجزیه و تحلیل بایدن از ترکیه مبتنی بر ناآگاهی، تکبر و ریاکاری است. روزهای دستور دادن به ترکیه تمام شده است. اما اگر هنوز فکر می‌کنید که می‌توانید این کار را انجام دهید، پس امتحان کنید. تاوان سنگینی خواهید پرداخت.

 جو بایدن، رقیب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا در روزنامه نیویورک‌تایمز بار دیگر در ویدیویی منتشر شده و آن را به داغ‌ترین موضوع توییتر در ترکیه بدل کرده است.

بایدن در این ویدیو بازنشر شده گفته که به شدت نگران رویکرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه است.

بایدن در این ویدیو ادامه می‌دهد:‌ آنچه من فکر می‌کنم این است که ما باید رویکرد بسیار متفاوتی در قبال اردوغان داشته باشیم و این مساله را روشن می‌کند که ما از رهبری اپوزیسیون حمایت می‌کنیم. او باید هزینه بپردازد. واشنگتن باید رهبران اپوزیسیون را طوری حمایت کند تا آنها بتوانند ادامه دهند و اردوغان را شکست دهند. البته نه با کودتا بلکه در یک روند انتخاباتی.

فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه نیز در واکنش به این اظهارات گفت، این گفته‌ها بازتاب رویکرد مداخله جویانه در قبال ترکیه است و با روابط دیپلماتیک کنونی دو کشور در تضاد است: کسی نمی‌تواند به خواسته مردم ما، دموکراسی یا مساله مشروعیت رئیس‌جمهور ما که با رای مردمی انتخاب شده، حمله کند.

وی با اشاره به کودتای نافرجام 2016 در توییترش نگاشته است:‌ بر این باوریم که این اظهارات ناخوشایند که هیچ جایگاهی در دیپلماسی ارائه شده از سوی یک کاندیدای ریاست جمهوری امریکا ندارد، برای دولت کنونی این کشور هم غیرقابل قبول است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала