پایان کندن کاری چاه گاز شماره 36 ساحه یتیم‌ تاق 

© رخنامه وزارت معادن و پترولیمپایان کندن کاری چاه گاز شماره 36 ساحه یتیم‌ تاق 
پایان کندن کاری چاه گاز شماره 36 ساحه یتیم‌ تاق  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت معادن و پترولیم افغانستان از پایان کندن کاری چاه شماره 36 ساحه یتیم تاق ولایت جوزجان خبر داد. 
 کمک 52.5 میلیون دالری بانک جهانی برای پروژه گاز افغانستان     - اسپوتنیک افغانستان
کمک 52.5 میلیون دالری بانک جهانی برای پروژه گاز افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، وزارت معادن و پترولیم افغانستان نوشت: کندن کاری چاه استخراجی گاز طبیعی شماره 36 در ساحه‌ گازدار یتیم‌تاق ولایت جوزجان موفقانه تکمیل و آماده استخراج گردید.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که این دومین حفاری چاه گازی تحت مدیریت وزارت معادن و پترولیم است که پس از حدود 40 سال در کشور، موفقانه تکمیل شده است. عمق این چاه 1600 متر بوده و از گاز استخراج شده آن، نیازمندی گاز دستگاه‌های تولید انرژی برق بیات‌پاور و غضنفر گروپ، فابریکات کود و برق مزارشریف و سایر مصرف کنندگان مرفوع خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که پیش از این، در اوایل سال روان کار حفاری چاه استخراج گاز طبیعی شماره A32 نیز در این ساحه موفقانه تکمیل و آماده بهره‌برداری گردیده است.
با آغاز استخراج گاز طبیعی از این دو چاه، ظرفیت تولیدی افغان‌گاز در حدود 300 هزار مترمکعب گاز در شبانه روز افزایش یافته و حدود 8 میلیون دالر امریکایی به درآمد سالانه‌ی دولت از بابت فروش گاز به سرمایه‌گذاران خواهد افزود.
قابل ذکر است، که در تطبیق پروژه حفاری این دو چاه در بخش‌های تخنیکی، فنی و تأمین امنیت برای حدود 250 نفر به گونه مستقیم زمینه اشتغال مساعد گردیده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала