انفجار سهمگین پایتخت سومالی را لرزاند

© AFP 2023 / Mohamed Abdiwahabانفجار سهمگین پایتخت سومالی را لرزاند
انفجار سهمگین پایتخت سومالی را لرزاند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلی از وقوع انفجاری سهمگین در یک هوتل واقع در موگادیشو پایتخت سومالی خبر دادند.

افزایش شمار کشته شدگان انفجار سومالی به 90 نفر  - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار کشته شدگان انفجار سومالی به 90 نفر
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Gubjug News، این انفجار در هوتل «الیت» در ساحل «لیدو» در موگادیشو پایتخت سومالی رخ داده است. یک شهروند موگادیشویی در این باره گفت که صدای انفجار مهیبی و سپس شلیک گلوله و به هوا برخاستن ستونی از دود را مشاهده کرده است.

کاپیتان محمد حسین گفت، که یک موتر بمب گذاری شده در نزدیکی ساختمان هوتل الیوت منفجر شد و سپس گروهی از افراد مسلح وارد هوتل شد که در آن هوتل نخبگان مشهور پایتخت قرار دارند. 

گزارش های مربوط به شلیک شدید بین واحدهای نخبه ارتش ارتش سومالی و تروریست هایی که در هوتل نفوذ می کنند وجود دارد. شبه نظامیان چندین میهمان هوتل را گروگان گرفته اند. بر اساس گزارش ها، تروریست های گروه الشباب خود را در طبقه پنجم هوتل رسیده اند.

سخنگوی پولیس موگادیشو ضمن تایید خبر این انفجار گفت، که بعدا گزارشهای تکمیلی در زمینه این انفجار را اعلام می کند. مقامات محلی نیز تاکنون جزئیات بیشتری از این حادثه و شمار تلفات احتمالی را اعلام نکرده اند.

آخرین اخبار  از کشته شدن مقام ارشد وزارت اطلاعات دولت سومالی در این انفجار حکایت دارد. برخی منابع مدعی کشته شدن دستکم 10 تن و زخمی شدن 30 نفر دیگر شدند.

یادآوری می کنیم، که گروه تروریستی الشباب سومالی که شاخه القاعده در این کشور به شمار می‌آید معمولا مسئولیت این یورش ها را بر عهده می گیرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала