استقرار نیروهای امریکا در پولند باعث تشنج بین دو کشور می گردد

© AP Photo / Krzysztof Mystkowskiاردوی امریکا در پولند
اردوی امریکا در پولند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: استقرار نیروهای امریکا در پولند باعث ایجاد تشنج در سرحدات غربی روسیه می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، مارئیا زخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ارتباط امضآ توافقنامه در مورد گسترش حضور نیروهای امریکا در پولند گفت که چنین اقدام باعث توسیع تشنج در سرحدات غربی روسیه می گردد.  

امریکا و پولند روز شنبه توافقنامه در مورد توسیع همکاری نظامی، بخصوص استقرار نیروهای اضافی امریکا در قلمرو پولند را امضا نمودند. قرار است تا یک هزار سرباز اضافی امریکائی در پولند جابجا گردد که فعلاً 4500 سرباز امریکا در این کشور مستقر می باشد.

امریکا تعداد سربازان خود را در پولند افزایش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا تعداد سربازان خود را در پولند افزایش می‌دهد

به اساس این سند امضا شده، امر یکا می تواند در رشد ساختار اداری قوماندانی قوای مسلح امریکا و مراکز تعلیم و تربیه قطعات اردو سهم بگیرد، طیارات ترانسپورتی، پهپادها، نیروهای خاص و همچنان قطعات حمایت و تأمین خود را در سرحدات پولند- روسیه جابجا نماید.

زخارووا افزود که توسیع حضور نیروهای امریکا در پولند پرابلم امنیت را حل نمی کند، بلکه وضع امنیتی سرحدات غربی روسیه را تحریک می نماید.

بلاشاک وزیر دفاع پولند در این ارتباط اظهار داشته است:«ما در خصوص استقرار بخش فرماندهی امریکا در پولند به توافق رسیدیم. این قطعات تحت فرماندهی ارتش امریکا عمل خواهد کرد».

قبل از این اعلام شده بود که امریکا و پولند/لهستان در باره استقرار اسکادریل پهپادهای شناسایی امریکایی MQ-9 به توافق رسیده اند و این کشور قصد دارد 1000 سرباز دیگر خود را که تعداد کنونی 4500 نظامی است، اضافه کند.

پولند به نوبه خود باید مخارج تمام زیرساخت ضروری برای استقرار واحد امریکایی را تقبل کند. به عقیده وزیر دفاع پولند چنین تصمیم گیری تا حد زیادی باعث افزایش امنیت پولند خواهد شد.

وی در ادامه گفت: «این یک موفقیت بزرگ است. حضور نیروهای امریکایی در پولند، دشمن احتمالی را می ترساند. اشغالگر احتمالی می فهمد که نقض مرز پولند و حمله به این کشور به معنای درگیری منطقه ای و جهانی خواهد بود»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала