رئیس جمهور روسیه روز استرداد استقلال افغانستان را تبریک گفت

© Photo / ارگرئیس جمهور روسیه روز استرداد استقلال افغانستان را تبریک گفت
رئیس جمهور روسیه روز استرداد استقلال افغانستان را تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه طی یک پیام به رئیس جمهور غنی،101 مین سالروز استرداد استقلال افغانستان را تبریک گفت

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با نشر یک خبرنامه نگاشته است، که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با دمیتری ژیرنوف سفیر فدراتیف روسیه در افغانستان و هیات همراه اش، دیدار کرد.

پیام تبریک وزیر خارجه روسیه به مناسبت فرا رسیدن سالروز استقلال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
پیام تبریک وزیر خارجه روسیه به مناسبت فرا رسیدن سالروز استقلال افغانستان

این خبرنامه می افزاید، در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا دمیتری ژیرنوف پیام تبریکیۀ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراتیف روسیه را به مناسبت فرارسیدن 101 مین سالروز استرداد استقلال افغانستان، به رئیس جمهور غنی تقدیم نمود.

رئیس جمهور روسیه در این پیام، ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه میان دو کشور، گفته است که اطمینان دارم همکاری های سازندۀ دوجانبه در عرصه های مختلف، گسترش مزید می یابد.

ولادیمیر پوتین در این پیام نگاشته است که تعامل مشارکت در امر مبارزه با تروریزم و تهدید مواد مخدر، منافع بنیادی مردمان دو کشور را تامین می کند و باعث تحکیم ثبات و امنیت منطقوی می گردد.

همچنان رئیس جمهور فدراتیف روسیه در این پیام برای رئیس جمهور غنی صحتمندی و موفقیت و به مردم افغانستان، صلح و رفاه آرزو نموده است.

رئیس جمهور غنی با ابراز تشکر از پیام تبریکیۀ رئیس جمهور فدراتیف روسیه، روی توسعۀ همکاری ها و تحکیم مناسبات میان افغانستان و روسیه صحبت کرد.

رئیس جمهور در مورد صد سالگی روابط دیپلماتیک افغانستان و روسیه و تجلیل از آن و همچنان گسترش روابط اقتصادی به ویژه در زمینه خط آهن افغانستان که از ستندردهای روسیه استفاده شود، صحبت نمود.

وی ضمن یادآوری از همکاری های تجارتی و تزانزیتی میان افغانستان و آسیای مرکزی، بالای صادرات افغانستان به بازارهای روسیه به ویژه صادرات میوه جات تاکید کرد و همچنان از روسیه خواست تا در عرصه خط آهن افغانستان، سرمایه گذاری کند.

در این دیدار روی امنیت منطقه نیز صحبت شد و رئیس جمهور گفت که مبارزه دولت و مردم افغانستان در مقابل داعش و تروریزم یک مبارزۀ استثنایی بوده و مردم ما برای امنیت منطقه و جهان قربانی های زیادی را متقبل شده اند.

رئیس جمهور گفت که افغانستان و روسیه در قسمت مبارزه با تروریزم دیدگاه مشترک دارند و اقدامات حکومت افغانستان در برابر داعش، همه جانبه و پر دستآورد بوده است.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که حکومت افغانستان در برابر گروه های تروریستی مربوط آسیای مرکزی، به گونه جدی اقدام می کند و مواد مخدر برای هر دو کشور و منطقه، تهدید جدی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала