سخنگوی وزارت خارجه ایران: امریکا به حضور فاجعه بار خود در افغانستان هر چه زودتر پایان دهد

© Photo / وزارت امور خارجهسخنگوی وزارت خارجه ایران: امریکا به حضور فاجعه بار خود در افغانستان هر چه زودتر پایان دهد
سخنگوی وزارت خارجه ایران: امریکا به حضور فاجعه بار خود در افغانستان هر چه زودتر پایان دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از امریکا خواست به‌ جای مقصر نشان دادن دیگران، مسئولانه کار کرده و به حضور فاجعه بار خود در افغانستان هر چه زودتر پایان دهد.

امریکا، ایران را به حمایت از القاعده در افغانستان متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا، ایران را به حمایت از القاعده در افغانستان متهم کرد
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در واکنش به ادعای سراسر کذب منتشره در برخی رسانه های امریکایی مبنی بر پرداخت پول از سوی کشورهای دیگر به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان اظهار داشت:امریکا در باتلاقی خودساخته در افغانستان گرفتار شده و خون سربازان امریکایی هزاران مایل دورتر از وطنشان به خاطر سیاست های غلط حاکمان کاخ سفید ریخته می شود، که البته نتیجه ای نیز جز سال‌ها جنگ و خونریزی برای مردم بیگناه افغانستان نداشته است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه افزود: دولت امریکا که هیچ پاسخی برای خانواده های سربازان کشته شده خود در افغانستان ندارد، با فضاسازی رسانه ای به دنبال سرپوش گذاشتن بر خطای محاسباتی خود در افغانستان است. 

خطیب زاده در پایان از ایالات متحده خواست به‌ جای مقصر نشان دادن دیگران، مسئولانه کار کرده و به حضور فاجعه بار خود در افغانستان هر چه زودتر پایان دهد.

یادآوری می کنیم، که دیروز هم سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد اتهامات بی‌اساس وزیر خارجه امریکا در برابر ایران در خصوص ارسال سلاح به طالبان اظهار داشت: آنچه امروز در افغانستان می‌گذرد نتیجه جنگ‌افروزی و مداخلات امریکا در امور افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала