کری: ترامپ توانایی مقابله با روسیه را ندارد

© AFP 2023 / Ludovic Marinکری: ترامپ توانایی مقابله با روسیه را ندارد
کری: ترامپ توانایی مقابله با روسیه را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان كری وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده با انتقادهای شدیدی از سیاست خارجی ترامپ گفت، رئیس جمهور آمریکا توان مقابله در برابر "مداخله" روسیه را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  CNN؛ جان کری وزیر خارجه دولت باراک اوباما در نشست مجمع ملی حزب دموکرات ضمن حمایت از نامزدی جو بایدن از حزب دموکرات با انتقاد از دولت دونالد ترامپ گفت: این لحظه مبارزه برای امنیت آمریکا و جهان است.

با توجه به نتایج اولیه رای گیری حزب دموکراتیک ایالات متحده رسماً معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن برای نامزدی ریاست جمهوری اعلام کرده است.

 جو بایدن رسماً از حزب دموکرات کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده شد  - اسپوتنیک افغانستان
جو بایدن رسماً از حزب دموکرات کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده شد

وی با دفاع از سیاست خارجی دولت اوباما، ترامپ را متهم کرد نتوانسته مقابل روسیه بایستد . وی با اشاره به اخبار جعلی روزنامه نیویورک تایمز در "باره تبانی روسیه و طالبان" گفت:  ترامپ هیچ کاری برای مقابله با روسیه هنگامی که مقامات اطلاعاتی گفتند برای کشتن نظامیان آمریکایی جایزه پرداخت کرده، انجام نداده است.

کری همچنین به تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا اشاره کرد و گفت ترامپ از ترس به پناهگاه کاخ سفید رفته است.

وی با طعنه به ترامپ گفت: نظامیان ما با مخفی شدن در پناهگاه کاخ سفید از خطر محافظت نخواهند شد.

رئیس امور خارجه پیشین آمریکا در ادامه افزود: ترامپ نمی‌داند چگونه از نیروهای آمریکایی دفاع کند و بیشتر به دفاع از خود علاقه دارد.

کری تاکید کرد: آمریکا شایسته داشتن رئیس جمهوری است که آن را محترم بشمارد نه آنکه به آن بخندد.

وزیر خارجه دولت اوباما افزود: بایدن می‌داند برای حل مشکلات جهان، از جمله تسلیحات هسته‌ای، شیوع کرونا، تروریسم و بحران محیط زیست باید ملل مختلف را گرد هم آورد.

وی با بیان این ادعا که دولت اوباما تهدید سلاح هسته‌ای از جانب ایران را از بین برد گفت که او ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را تشکیل داد و توافق تغییرات اقلیمی را به همراهی کشورهای دیگر به تصویب رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала