تاریخ عرضه و قیمت واکسین کرونای ساخت چین معلوم شد

© AP Photo / Oxford University Pool تاریخ عرضه و قیمت واکسین کرونای ساخت چین معلوم شد
تاریخ عرضه و قیمت واکسین کرونای ساخت چین معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت داروسازی سینوفارم سازنده یکی از واکسین های ضد کووید-19 چین که در حال طی مرحله نهایی آزمایش های کلینیکی است قیمت این واکسین را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لیو جینگ جن رئیس این شرکت داروسازی چینی روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در پکن اعلام کرد که واکسین در دسمبر سال 2020 میلادی وارد بازار می‌شود و دو بار تزریق آن، مبلغ یک هزار یوان معادل (150 دالر) هزینه دارد.

واکسین چینی ضد کرونا چی وقت آماده استفاده خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان
واکسین چینی ضد کرونا چی وقت آماده استفاده خواهد شد؟

او افزود: این واکسین بزودی مراحل پایانی آزمایش را پشت سر می‌گذارد و طبق ارزیابی هایی که صورت گرفته قیمت آن برای دریافت کنندگان زیاد نیست.

لیو گفت: لازم نیست که همه یک میلیارد و 400 میلیون نفر جمعیت چین این واکسین را تزریق کنند اما پیشنهاد می‌شود که دانشجویان و یا کسانی که در شهرها مشغول کار هستند واکسین بزنند و در روستاها و مناطق محروم که کم جمعیت تر هستند ضرورتی برای این کار نیست.

این مقام شرکت داروسازی چین اظهار کرد: اگر واکسین به تولید انبوه برسد و به طور گسترده در بازار توزیع شود تعدادی از کارکنان بخش های صحی و طبی و همچنان دانشجویان می‌توانند واکسین را رایگان دریافت کنند اما سایر افراد باید هزینه آن را پرداخت کنند.

لیو گفت: در صورت مهیا شدن همه شرایط و پایان مراحل کلینیکی تایید واکسین، در طول یک سال، حدود 120 میلیون دز از این واکسین در پکن و 100 میلیون دز دیگر در شهر ووهان واقع در مرکز چین تولید خواهد شد.

به گفته این مقام شرکت داروساز چین با یک بار تزریق واکسین، آنتی بادی در 97 درصد از بیماران تولید می‌شود و دفعه بعد تقریباً 100 درصد از بیماران در مقابل کرونا مصونیت پیدا می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала