راه حل برای یکی از مهم‌ترین مشکلات جهان پیدا شد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر راه حل برای یکی از مهم‌ترین مشکلات جهان پیدا شد
راه حل برای یکی از مهم‌ترین مشکلات جهان پیدا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرعت مرگ و میر زنبورها به شدت رو به افزایش است و این خبر دانشمندان را وادار ساخته است تا راه حلی را برای این مشکل جهانی پیدا کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان انستیتوت محیط زیست دانشگاه مینه سوتا "آمریکا" راه حل یکی از مهمترین مشکلات جهانی - انقراض زنبورها را که بویژه سال گذشته بشریت با آن روبرو شد، پیشنهاد کرده اند.

نتایج این مطالعه در مجله علمیPeople and Nature منتشر شده است.

این مطالعه به مسئله کشت اراضی حاصل‌خیز توسط کشاورزان اختصاص یافته است.

نویسندگان این مطالعه این پرسش را اظهار داشته اند که چگونه می توان این فرایند را به منظور افزایش بهره ‌وری زمین و کارایی استفاده از آن سازمان دهی کرد؟ آنها خاطرنشان كردند كه زنبورها برای دور شدن از گرده افشانی و بو های مرتبط با آن به زیستگاه  های طبیعی نیاز دارند.

در غیر این صورت ، مقاومت زنبور ها و مصونیت آنها کاهش می یابد و این امر به نوبه خود بر کیفیت، طول عمر و همچنین عملکرد زنبور ها تأثیر منفی به جا می گذارد. متخصصان زمین های کم مساحت در مرزهای برخی از سرزمین ها را به عنوان زیستگاه مناسب برای زنبورها دانسته اند.

اما کشاورزانی که بالای این زمین ها کار می کنند، به دلیل  از دست دادن منافع حاصله از زمین ها تا هنوز حاضر به واگذاری این مناطق اقدامی نیستند زیرا با واگذاری این زمین ها برای زنبورداری امکان کشاورزی در آنها موجود نخواهد بود.

ثبت نام پهپاد که به جای زنبور عسل گرده افشانی می کند - اسپوتنیک افغانستان
ثبت نام پهپاد که به جای زنبور عسل گرده افشانی می کند

 نویسندگان این مطالعه صاحبان چندین مزرعه را به اتحاد فراخوانده می‌گویند کشاورزان باید برای جلوگیری از انقراض زنبور ها با هم به توافق برسند وبخشی از زمین را برای بقا و زندگی زنبورها واگذار کنند.

این نخستین بار نیست که دانشمندان درباره خطر انقراض زنبورهای عسل هشدار می دهند. زنبورها با شتاب بالا به سمت نابودی پیش می روند و تغییر اقلیم نقش بزرگی در این بین بازی می کند. تحقیق جدید نشان می دهد شانس زنده ماندن جمعیت زنبورها در هر نقطه ای از آمریکای شمالی و اروپا در پی افزایش دما به طور میانگین 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

مشکل انقراض گسترده زنبورها در سال 2019 هنگامی که مرگ صدها هزار کلنی زنبور عسل(هرکدام  کلنی ها شامل 60 هزار زنبور عسل بود) در سراسر جهان ثبت شد، مورد توجه قرار گرفت.  در روسیه میزان خسارت یک تریلیون روبل تخمین زده شده است.

 جمعیت زنبورها به خاطر آفت‌کش‌ها، نابودی زیستگاه و بیماری های مختلف آسیب زیادی دیده است. تحقیق جدید نشان می دهد این جاندار به سختی می تواند خود را با گرم شدن زمین وفق دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала