مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با معاون مدیر مرکز گامالیا در بخش علمی در مورد واکسین "اسپوتنیک V" - بخش سوم

© Sputnik / AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با معاون مدیر مرکز گامالیا در بخش علمی در مورد واکسین "اسپوتنیک V" - بخش سوم
مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با معاون مدیر مرکز گامالیا در بخش علمی در مورد واکسین اسپوتنیک V - بخش سوم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک توجه شما را به بخش سوم مصاحبه با دنیس لوگونف، معاون پژوهشی مرکز گامالیه جلب می‌کند.

بچش اول مصاحبه

بچش دوم مصاحبه

در این بخش شما خواهید دانست که چرا تحقیقات علمی تا حال منتشر و به سازمان جهانی صحت ارائه نشده‌است. آیا فشاری از طرف دولت بوده و همچنان درباره این که چگونه ظرفیت تولیدی در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

اسپوتنیک: انتقادهایی از طرف نمانیدگان سازمان جهانی صحت به شما‌ می‌شود که به گفته آنها هیچ تحقیقات علمی را ندیده‌ اند. لطفاً برای ما توضیح دهید که آیا ارتباط متقابل و تعاملاتی با نمایندگان سازمان جهانی صحت داشته‌اید یا خیر؟

لوگونف: در واقع اینطور است که ما در نخست نتایج را به کارشناسان وزارت صحت ارائه می‌دهیم. هدف این بود که هرچه سریع‌تر یک واکسین امن و موثر تهیه شود که این انجام شد. بعداً اطلاعاتی به زمان انگلیسی ترجمه شده و کارهای علمی نوشته می‌شود. از یک طرف این موضوع افراد را از انجام وظیفه شان منحرف نمی‌کند و از طرف دیگر فشاری بر کارشناسان که داده‌های بدست آمده را آنالیز و تحلیل می‌کنند نیست. وقتی ما چیزی را منتشر می‌کنیم در واقع نشان می‌دهیم که ببینید ما منتشر کردیم، از ما نقل کرده و بحث و تحلیل ما می‌کنند. در واقع تصمیم برای انتشار اطلاعات پس از بررسی آنها توسط وزارت صحت ممکن است که بررسی تخصصی بی‌طرفانه انجام شود. پس حال که دارو را ثبت کرده‌ایم در آینده نزدیک مقالۀ به زبان انگلیسی برای به یک مجله بین‌المللی معتبر ارسال می‌شود که توسط سردبیران و کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد. این کار یکی دو روز نیست. این پروسه نیازمند زمان است اما در هر صورت تمام مطالب جمع‌آوری می‌آوری می‌شوند و ما برای انتشار می‌فرسیتم. امیدورام که در آینده‌ای نزدیک برای منتقدین دیگر بهانه‌ای وجود نداشته باشد.

واکسن دو ناقلی  در برابر ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
اسپوتنیک V: اولین واکسن ثبت شده کووید ۱۹ + داده نمایی

اسپوتنیک: آیا کارکنان مرکز تحقیقاتی گامالی تحت فشاری از طرف سازمان‌های مختلف دولتی برای ساخت واکسین قرار داشتند؟

لوگونف: نخیر، مقامات حکومتی فقط پیشنهاد کمک می‌کردند. باید این نکته را متذکر شوم که مرکز ساخت واکسین با دریافت گواهی موقت از شرایط بسیار سخت و دشواری سر در می‌آورد که تمام مدت تحت کنترول شدیدی از همه‌سو قرار دارد. از اینرو نمی‌توان گفت که دریافت گواهی موجب شادی خاصی می‌شود که «هورا ما به آن دست یافتیم». ما باید بسیار زخمت بکشیم و بی وقفه کار کنیم تا بتوانیم محصولی با کیفیت عالی بسازیم، مسوولیت بزرگی بر دوش ما قرار دارد. در مسابقه بر سر مقدار دوز، برتری ما کیفیت خود را از دست نمی‌دهد و ما تضمین می‌کنیم که مردم از واکسین خوب و با کیفیتی برخوردار شوند. نمی‌توان فشار وارد آورد و طلب کرد که باید دوز های بیشتر با کیفیت خوب تولید کنید. این کاری احمقانه است. این پروسه به این شکل پیش نمی‌رود. همه این موضوع را درک می‌کنند. ظرفیت تولید مشخص است و نمی‌توان بیش از حد معین، مرکر تولیدی را تحت فشار قرار داد. اما برای فراهم شدن امکان جهت افزایش دوز تولید، رئیس‌جمهور، دولت و بنیاد سرمایه‌گذاری های مستقیم روسیه و الکسندر گینتسبورگ، رئیس انستیتوت ما منتها تلاش خود را برای یافتن سرمایه افزایش ظرفیت تولیدی به انجام رساندند. این کمک است و نه فشار.

اسپوتنیک: ظرفیت تولید واکسین چگونه افزایش خواهد یافت؟

آغاز مرحله دوم آزمایش واکسین کووید در مرکز علمی وکتور روسیه - اسپوتنیک افغانستان
آغاز مرحله دوم آزمایش واکسین کووید در مرکز علمی "وکتور" روسیه


لوگونف: انتظار می‌رود که تولید انبوه واکسین در ماه سپتمر سال روان آغاز شود و تا پایان سال 2020 قرار است تولید به سطح تا 200 میلیون دوز برسد، البته اگر از تمام امکانات تولیدی از جمله جهانی استفاده کنیم. بدین منظور بنیاد روسی سرمایه‌گذاری های مستقیم سرمایه آغاز تولید واکسین در تمام مراکز تولیدی خود، شرکت «ار-فارم» و «بینوفارم» که از گروه شرکت‌های «آلیوم» هستند را تامین می‌کند.

افزون بر آن، هم اینک بنیاد سرمایه‌گذاری های مستقیم روسیه توجه زیاد جهانیان به این واکسین را مشاهده می‌کند و قصد دارد مستقل از سومین فاز آزمایش بالینی روسیه، آزمایش بالینی این واکسین در کشورهای مختلف از جمله در عربستان سعودی، امارات متحده عربی، برازیل، فیلیپین به انجام برسد و تولید انبوه آن را در یک سری از کشورهای شریک روسیه با استفاده از بنیادهای مستقل بومی مثلاً در هند، کوریای جنوبی و برازیل آغاز کند. علاوه برآن، امکان تولید این واکسین در عربستان سعودی، ترکیه و کوبا بررسی می‌شود.

تاکنون بیش از بیست کشور از جمله امارات متحده عربی، عربستان سعودی، اندونیزیا، فیلیپین، برازیل، مکسیکو و هند علاقه‌مندی خود را در خرید واکسین «اسپوتنیک وی» ابراز کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала