Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آمار فوق‌العادۀ بایرن مونیخ و لواندوفسکی پس از فینالست‌شدن

© AP Photo / Matthias Schraderبایرن مونیخ
بایرن مونیخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بایرن مونیخ لایق رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بود و حالا آنها یک قدم تا ششمین قهرمانی فاصله دارند.

به گزارش اسپوتنیک، بایرن مونیخ با هدایت هانسی فلیک به وضاحت متحول شده است. باوریایی‌ها در نیم فصل دوم آماده ترین تیم اروپا بود و حالا بر غلبه بر تیم هایی چون چلسی، بارسلونا و لیون فاصله چندانی تا کسب عنوان قهرمانی اروپا ندارد.

بایرن مونیخ - اسپوتنیک افغانستان
بایرن رکورد رئال و لیورپول را شکست؛ خیز مونیخی‌ها برای حمله به رکورد بارسا + عکس

بایرن مونیخ با برتری مقابل لیون به رکورد 11 حضور در فینال رقابت های جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان اروپا رسیده و حالا در کنار میلان از این نظر در رتبه دوم در تاریخ فوتبال اروپا قرار دارد. تنها رئال مادرید با 16 بار رسیدن فینال رکورد بهتری از بایرن مونیخ در تاریخ این رقابت ها دارد.

از سوی هم، بایرن مونیخ چهارمین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که در طول یک فصل حداقل 40 گل به ثمر رسانده است، پیش از آنها بارسلونا در فصل 00-99 با 45 گل، رئال مادرید در فصل 14-2013 با 41 گل و لیورپول در فصل 18-2017 باز هم با 41 گل موفق به ارائه چنین عملکردی شده بودند.

در همین حال، روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ توانست با گلزنی برابر لیون به رکورد گلزنی رود فان نیستلروی برسد. لواندوفسکی توانست در نهمین دیدار پیاپی خود در لیگ قهرمانان نیز گلزنی کند و به این ترتیب به رکورد رود فان نیستلروی رسید که در سال 2003 توانست در 9 دیدار پیاپی تیمش در لیگ قهرمانان گلزنی کند.

این مهاجم لهستانی با گلی که شب گذشته وارد دروازه نماینده فرانسه کرد، شمار گل‌های زده خود در رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان را به عدد 15 رساند و با رکورد گلزنی رونالدو در فصل 18-2017 برابر شد. فوق‌ستاره پرتگالی یوونتوس البته زمانی که در تیم رئال مادرید بود در فصل 14-2013 موفق به ثمر رساندن 17 گل شد و در حال حاضر عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان در طول یک فصل را در اختیار دارد.

او همچنین در فصول 16-2015 و 18-2017 به ترتیب 16 و 15 گل برای رئال مادرید در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده بود. لواندوفسکی در فصل جاری 55 گل در رقابت‌های مختلف برای بایرن مونیخ به ثمر رسانده و حالا این فرصت را دارد تا در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا که یکشنبه شب هفته پیش‌رو مقابل پاری‌سن‌‌جرمن خواهد بود، رکورد گلزنی‌اش در این رقابت‌ها را بهبود ببخشد و حتی از رکورد 17 گل‌زده کریستیانو رونالدو بگذرد.

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала