ترامپ: حضور ما در عراق اشتباه تاریخی بود/ سربازان ما از افغانستان برگردند

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: حضور ما در عراق اشتباه تاریخی بود/ سربازان ما از افغانستان برگردند
ترامپ: حضور ما در عراق اشتباه تاریخی بود/ سربازان ما از افغانستان برگردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس‌جمهور ایالات متحده امریکا می‌گوید که ما نباید در عراق بمانیم و حضور ما در آنجا و به طور کلی در خاورمیانه بزرگترین اشتباه در تاریخ ماست.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه (19 اگست) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بیشتر نیروهای ما عراق ترک کرده اند و تعداد کمی آنها در آنجا باقی مانده است.

اعتراف ترامپ به حمله غیر قانونی امریکا به عراق  - اسپوتنیک افغانستان
اعتراف ترامپ به حمله غیر قانونی امریکا به عراق

وی گفت: «من با ]مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق[ خیلی روابط خوب دارم. ما عمدتاً عراق را ترک کرده‌ایم، تعداد کمی از سربازان ما در آنجا باقی مانده است. ما به این جنگ‌های بی‌پایان، جنگ‌های بی‌پایان و مسخره پایان خواهیم داد».

ترامپ گفت ما نباید در عراق بمانیم و حضور ما در آنجا و به طور کلی در خاورمیانه (غرب آسیا) بزرگترین اشتباه در تاریخ ماست.

رئیس‌جمهور امریکا گفت: «ما در مدت سه سال خیلی سریع بیرون می‌شوم». سپس به موضوع حضور امریکایی‌ها در افغانستان روی آورد. وی گفت: «امریکا در مذاکرات با افغانستان خیلی خوب پیش می‌رود. ما حضور خود را در سطح بسیار کوچکی کاهش دادیم. ما 19 سال مثل پولیس در افغانستان عمل کردیم حالا وقت آن رسیده است که سربازان ما به خانه برگردند».

پیش از این، مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا در گفتگویی با تلویزیون فاکس نیوز اعلام کرد که تعداد سربازان این کشور در افغانستان تا پایان ماه نوامبر به کمتر از 5 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала