گزارش عجیب وزارت دفاع امریکا درباره کوریای شمالی

© AFP 2023 / Ed Jones Ed Jonesگزارش عجیب وزارت دفاع امریکا درباره کوریای شمالی
گزارش عجیب وزارت دفاع امریکا درباره کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در یک گزارشی تعداد سلاح‌های کوریای شمالی را شمارش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به روزنامه دیلی‌میل، در گزارش وزارت دفاع ملی امریکا ادعا شده که کوریای شمالی 60 بمب اتمی و 5 هزار تن تسلیحات کیمیاوی دارد.

در این گزارش با عنوان «تاکتیک‌های کوریای شمالی» آمده که بعید است این کشور زرادخانه خود را کنار بگذارد و از آن به عنوان بازدارنده در مقابل کشورهایی استفاده می‌کند که به دنبال تغییر رژیم این کشور هستند.

در گزارش آمده است: تخمین اینکه کوریای شمالی 20 تا 60 بمب اتم دارد به این معناست که این کشور می‌تواند هر سال شش بمب اتمی جدید تولید کند.

علاوه براین، کارشناسان امریکایی فرض می‌کنند که کوریای شمالی تا پایان سال 2020 ممکن رزادخانه‌ بمب‌های اتمی خود را به 100 افزایش دهد.

در اوایل ماه جولای، کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی اعلام کرد که این کشور به توسعه سلاح‌های استراتژیک ادامه خواهد تا زمانی که سیاست خصمانه امریکا در قبال کوریای شمالی از بین نرود.

ایالات متحده امریکا و کوریای شمالی مذاکرات مبنی بر خلع سلاح شبه جزیره را در سال 2018 آغاز کردند که در آن زمان برای اولین بار دیدار تاریخی ترامپ و اون در سنگاپور برگزار شد.

در نتیجه، طرفین افزون بر تضمین امنیتی مستحکم و لغو تحریم‌ها مبنی بر خلع سلاح کوریای شمالی توافق کردند. پس از آن رهبران دو بار دیگر دیدار کردند، اما در مذاکرات پیشرفت چشمگیری وجود نداشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала