اقتصاد امریکا رو به بهبود است

© Fotolia / Vkilikovاقتصاد امریکا رو به بهبود است
اقتصاد امریکا رو به بهبود است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چندین شاخص نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده در حال بهبود است.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز گزارش داده است که شاخص (آمار) از فروشگاه‌ها نشان می‌دهد اقتصاد امریکا که به دلیل کرونا به بحران اقتصادی مواجه شده بود، دوباره روبه به بهبود است. آمارهای آکسفورد نشان می‌دهد که با بازشدن مکان‌های کاری جدید در این کشور اقتصاد رو به جلو در حرکت است.

ستایش ترامپ از رشد اقتصاد امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ستایش ترامپ از رشد اقتصاد امریکا

با این حال، برخی از آمارها نیز نشان دهنده بعضی از چالش‌ها در این کشور هستند. مهمترین آنها آمار بیکاری است. از تاریخ 8آگست الی 15 آگست، تعداد برنامه های جدید برای مزایا پس از کاهش ثبت شده در هفته گذشته، دوباره از یک میلیون نفر فراتر رفت. تعداد کل ذینفعان کاری به 14.8 میلیون نفر است.
یکی دیگر از عوامل خطر بالقوه با افتتاح مدارس و دانشگاه‌ها در ماه سپتمبر همراه است، که می‌تواند منجر به شیوع جدید ویروس کرونا شود. با این حال، به طور کلی، اقتصاددانان داده های موجود را مثبت ارزیابی می کنند.
گفتنیست که وزارت اقتصاد امریکا اعلام کرده بود که ریکارد کسری مالی این کشور در ماه جون به حدود 864 ملیارد دالر رسیده و این بالاترین میزان گفته شده است.
این ارقام دو برابر ماه «مه» و تقریباً ده برابر بیشتر از ماه جون سال گذشته بوده است.
علاوه بر این، کاهش درآمدهای بودجه در ماه جون تقریبا به اندازه کسری بودجه کل سال مالی 2019 رسیده است.
وزارت اقتصاد ایالات متحده خاطرنشان کرده است که افت شاخص در ارتباط با افزایش هزینه های دولت فدرال در مبارزه با شیوع ویروس کرونا و همچنین کاهش درآمد های مالیاتی است.
چندی پیش وزیر اقتصاد این کشور هشدار داده بود که رشد بدون کنترل بدهی دولتی و کسری بودجه ممکن است دالر را از موقعیت ممتاز به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان محروم سازد.
افزایش وام در ماههای اخیر به دلیل ویروس همه‌گیر کرونا رخ داده است. دفتر بودجه کنگره پیش‌بینی کرده است که کسری بودجه سال به چهار هزار میلیارد دالر نزدیک می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала