خود داری محمد بن سلمان از دیدار با جنرال قمر جاوید باجوا

© AP Photo / Etienne Oliveau خودداری محمد بن سلمان از دیدار با جنرال قمر جاوید باجوا
 خودداری محمد بن سلمان از دیدار با  جنرال قمر جاوید باجوا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از دیدار با جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان که به ریاض سفر کرده، خودداری کرده اما وزارت امور خارجه پاکستان اصرار کرده که روابط "برادرانه" دو کشور "تغییری نکرده است."

به گزارش ایسنا، گفته می‌شود مناسبات عربستان سعودی و پاکستان اخیرا با تنش‌هایی همراه بوده است. روز دوشنبه جنرال باجوا و سرلشکر فیض حمید، رئیس سازمان اطلاعاتی پاکستان به ریاض سفر کردند. گفته شد دلیل این سفر، رفع تنش و ترمیم روابط دو کشور بوده که طی این سال‌ها روابط بسیار نزدیکی داشته‌اند.

 NoonPost (مصر): احضار ولیعهد محمد بن سلمان به محکمه در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
NoonPost (مصر): احضار ولیعهد محمد ابن سلمان به محکمه در واشنگتن

روابط دو کشور پس از انتقاد وزیر امور خارجه پاکستان از عربستان به خاطر آنچه موضع "ناکافی" بر سر کشمیر علیه هند خوانده شد، با تنش همراه شد.

پاکستان می‌گوید عربستان با مناقشه منطقه کشمیر با بی اشتیاقی برخورد کرده است.

جنرال باجوا پس از "امتناع" ولیعهد عربستان برای دیدار با او، با برادر محمد بن سلمان که معاون وزیر دفاع است، دیدار کرد. او همچنین با همتای سعودی خود هم ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان از "کوتاهی سازمان همکاری اسلامی از حمایت از کشمیری‌ها" هم انتقاد کرده است. مقر سازمان همکاری اسلامی در خاک عربستان است و این کشور بر این نهاد نفوذ دارد.

خبرگزاری‌های هند می‌گویند در زمان حضور جنرال باجوا در عربستان، شاه محمد قریشی با سفیر قطر، رقیب عربستان دیدار داشته است.

پاکستان به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی و کسری شدید بودجه به حمایت و سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد.

یکی از قراردادهای دو طرف به ارزش هشت میلیارد دالر مربوط به ساخت یک پالایشگاه نفتی در بندر گوادر پاکستان در ساحل دریای عمان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала