سیزده روز بدون مبتلا به کرونا در پکن؛ استفاده ماسک اجباری نیست

© REUTERS / Tingshu Wangسیزده روز بدون مبتلا به کرونا در پکن؛ استفاده ماسک اجباری نیست
سیزده روز بدون مبتلا به کرونا در پکن؛ استفاده ماسک اجباری نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات چینایی اعلام کرده اند که استفاده ماسک از این به بعد اجباری نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کاهش ویروس کرونا در پکن باعث شد، مقامات شهری تصمیم بگیرند تا شهروندان از ماسک استفاده نکنند.

ساخت شهری در چین برای بکارگیری در زمان گسترش بیماری همه گیر  - اسپوتنیک افغانستان
ساخت شهری در چین برای بکارگیری در زمان گسترش بیماری همه گیر 

چنین تصمیم از سوی مقامات محلی هنگامی اتخاذ می‌شود که از 13 روز به این سو هیچ مبتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است. اما به هر صورت بیشتر ساکنان این شهر از ماسک‌های محافظتی استفاده می‌کنند.
این بار دوم است که مقامات چینی چنین تصمیمی را گرفتند. اولین باری که چنین تصمیمی در ماه اپریل اتخاذ شد، اما پس از آن قوانین پس از شیوع در ماه جون مجدداً اعلام شد.
در همین حال گزارش شده است که 5 روز متوالی در این کشور از ثبت مبتلا به ویروس کرونا خبر داده نشده است. اما در عین حال گفته می‌شود که به تاریخ 20 آگست 22 مورد مشکوک که از خارج وارد چین شده بودند اطلاع رسانی شده بود و چین در این رابطه مرزهای خود را تقریباً برای همه خارجی‌ها بسته است.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون 22 میلیون و 49 هزار و 426 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد 777 هزار و 439 نفر جان خود را از دست داده‌اند و 14 میلیون و 791 هزار و 859 نفر نیز بهبود یافته‌اند.
امریکا، برزیل، هند، روسیه، افریقای جنوبی، پرو، مکزیک، کلمبیا، شیلی و اسپانیا در رده‌های اول تا دهم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала