Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فینال لیگ اروپا؛ افتخار در انتظار سویا

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر تیم فوتبال سویا Футбол. Лига чемпионов. Матч "Спартак" - "Севилья"
تیم فوتبال سویا Футбол. Лига чемпионов. Матч Спартак - Севилья - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در کُلن آلمان افتخار در انتظار سویا است جایی که تیم اسپانیایی به دنبال ششمین جام لیگ اروپای خود مقابل اینتر است.

به گزارش اسپوتنیک، دو تیم فوتبال اینترمیلان و سویا امشب از ساعت 23:30 به وقت کابل دیدار فینال رقابت‌های لیگ اروپا را برگزار می‌کنند.

سویا با شکست دادن منچستریونایتد به این بازی رسید و اینتر نیز با عبور از شاختار فینالیست شد.

این بازی که در کُلن آلمان برگزار خواهد شد قبل از آن جولیان لوپتگی سرمربی سویا رو به بازیکنان‌اش با صدای بلند فریاد زد و سوالی پرسید: "وقتی به فینال رسیدید چه کاری انجام می‌دهیم؟" در مقابل کل تیم با صدای بلند فریاد زدند: "شما پیروز می‌شوید، پیروز می‌شوید، پیروز می‌شوید."

این اعتماد به نفس ناشی از تعلق داشتن به یک باشگاه است که در طی قرن بیست و یکم پنج بار در این رقابت‌ها به قهرمانی رسیده است. این اتفاق در سال 2006 در آیندهوون (0-4 برابر میدلزبورو)، در سال 2007 در گلاسکو مقابل اسپانیول (پیروزی در ضربات پنالتی پس از 2-2 در وقت‌های معمولی و در 120 دقیقه اضافی)، در سال 2014 در تورین مقابل بنفیکا (پیروزی در وقت‌های اضافه)، در سال 2015 در ورشو (2-3 در برابر دنیپرو) و سرانجام در سال 2016 در بازل مقابل لیورپول قدرتمندِ یورگن کلوپ (1-3) برای این تیم تکرار شده در حالی‌که این تیم فصل قبل برابر چلسی اما شکست خورد. حالا در شهر کلن آلمان مردم سویل به دنبال ششمین قهرمانی شان در این رقابت‌ها یعنی لیگ سویا هستند، زیرا برخی از موفقیت‌های بدست آمده توسط سفیدپوستان آندلس در همین رقابت‌ها به ثبت رسیده است.

دیدار امشب برای 22 بازیکنی که وارد زمین ورزشگاه "راین انرژی" خواهند شد مسابقه ویژه‌ای خواهد بود. اما مهمتر از همه برای اِوَر بانِگا ستاره سویا که قبل از جدایی به تیم الشباب عربستان بعد از پنج سال برای آخرین بار لباس سویا را خواهد پوشید. او می‌گوید: "من هیجان زده هستم زیرا 90 دقیقه آخر فرا رسیده است. وقتی 90 دقیقه تمام شد امیدوارم بتوانم رضایت بخش با یک عنوان سپاسگذار از همه مردم شوم. پیراهن پایانی؟ آیا پیراهن نهایی به عنوان یک یادبود بازی در یکی از بهترین تیم‌های جهان است."

 

لوکاکو - مارتینز مقابل کونده - دیگو کارسلو

رقیبی که در انتظار سویا در آلمان است، تیم ایتالیایی است که پس ازشکست 5-0 شاختار در نیمه نهایی، با دو ستاره اصلی خود روملو لوکاکو و لاوتارو مارتینز روزهای پر از شادابی را سپری می‌کند. ستاره بلجیمی در این فصل تا کنون 33 گل و مرد آرجانتینی 21 گل به ثمر رسانده اند که تقریبا نیمی از تمامی گل‌های این تیم (101) در فصل گذشته میباشد.

لوکاکو همچنین در اولین سال حضورش در نراتزوری رکورد رونالدو را با 34 گل شکست.

در دیدار امشب دیگو کارسلو و کونده وظیفه دشواری در برابر این دو مهاجم خواهند داشت و در صورتی که موفق به انجام این کار شوند آنان سویا را به موفقیت بزرگ خواهند رساند.

با توجه به هماهنگی‌های احتمالی هر دو تیم ، انتظار می‌رود که لوپتگی و کونته از ترکیب بازیکنان مرحله نیمه نهایی شان امشب استفاده کنند.

اوکامپوس که در سویل تردید بزرگی بود در دو جلسه تمرینی گذشته نشانه خوبی را ارائه داده و همه چیز نشان می‌دهد که او از ابتدا در خط حمله به همراه سوزو و ان‌نصری بازی خواهد کرد زیرا هیچ کس نمی‌خواهد فینال را از دست بدهد.

این دیدار نهایی برای سویا خواهد بود که می‌تواند رکوردی را به نامش ثبت کند و با کسب عنوان قهرمانی و قرار گرفتن در مکان چهارم لیگ در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا با خیال راحت حضور یابد اما هر کسی که سرود لیگ اروپا را می‌شنود، نمی‌تواند کسی از خط مقدم حریف جلوگیری کند. این بار هواداران سویا به دلیل همه گیری جهانی کرونا به کُلن سفر نخواهند کرد، اما قلب همه آنها با بازیکنان شان در زمین خواهد بود. لیگ اروپا احساس خاصی برای آنها است و تیم شان این امر را می‌داند.

مهم نیست که مسابقه چگونه به پایان می‌رسد مطمئناً بازیکنان به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

 

ترکیب‌های احتمالی:

سویا:

بونو؛ خسوس ناواس، کونده، کارلوس، رگیلون؛ فرناندو، خوان جوردان؛ سوسو، بانگا، اوکامپوس؛ ان نصری

اینترمیلان:

هندانوویچ؛ گودین، د فرای، باستونی؛ د آمبرسیو، بارلا، بروزویچ؛ گالیاردینی؛ اشلی یانگ؛ لاوتارو و لوکاکو

 

داور بازی: دنی مكلی (هالند).

ورزشگاه: راین انرژی واقع در شهر کُلن (آلمان).

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала