نظر دانشمندان جهان در مورد واکسین روسی ضد کرونا

© Photo / RDIFنظر دانشمندان جهان در مورد واکسین روسی ضد کرونا
نظر دانشمندان جهان در مورد واکسین روسی ضد کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری زیادی از دانشمندان جهان از واکسین ضد کرونا روسی استقبال کردند

به گزارش اسپوتنیک، الینا استیپنسکایا پروفسور کلینیک ایمونوتراپی و رئیس بخش پیوند مغز استخوان اسرائیل، می گوید، که گام نخست چیزی که می خواهم بگویم این است که دانشمندان روسیه و پزشکی روسیه گام بسیار بزرگی را در این عرصه برداشته و این دستاورد قابل ستایش است. من به عنوان دکتر و دانشمند فکر می کنم که آنها واقعاً عنصر مؤثری را برای مبارزه با ویروس کرونا پیدا کردند و در بخش علمی زیاد پیشرفت کرده اند.

ژونگ نانشان، مدیر مرکز تحقیقات بیماری های تنفسی شهر گوانگ‌ژو، چین می افزاید، که من از واکسین کووید-19 که در توسط مرکز گامالیا ساخته شده است قدرانی و ثبت آن را به شما تبریک می‌گویم.واکسین آدنوویروس روسی بی خطر است و باید آزمایشات بالینی را با موفقیت انجام دهد.

هند از روسیه خواهان داده های واکسن ضد کووید شد - اسپوتنیک افغانستان
هند از روسیه خواهان داده های واکسن ضد کووید شد

هیلدگارد اورتل، پروفسور مرکز واکسین ها و سیستم ایمنی درمانی انستیتوت ویستار، فیلادلفیا ، ایالات متحده در این خصوص می اظهار داشت، که این شاید امیدوار کننده ترین چیزی باشد که من دیده ام.

یان جونز، پروفسور و ویروس شناس، دانشگاه ریدینگ، انگلستان، گفت که اطلاعات کافی در مورد واکسین وجود دارد تا از امنیت خود واکسین صحبت کند.

اشوانی ماجان، بنیانگذار مرکز تحقیقاتی سوادشی، هند در خصوص این واکسین، بیان داشت که وقتی مسئله کارآیی برطرف شد، مسئله قیمت مطرح می شود. من معتقدم که واکسین روسی پاسخ خوبی به هر دو سوال خواهد داد.

قابل یاد آوری‌ست که روسیه از ثبت اولین واکسن ضد کووید-19 در جهان خبر داد. این واکسین "اسپوتنیک وی" نامگذاری شده و تمام آزمایش های لازم را پشت سر گذاشته است. افزوده می شود که واکسین روسی بر پایه شاخه آدنوویروس توسط وزارت صحت روسیه در تاریخ 11 آگوست به ثبت رسید و اولین واکسین ثبت شده ضد کووید در بازار است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала