کنترل واکسین کووید با کمک اپلیکیشن

© Photo / RDIFکنترل واکسین کووید با کمک اپلیکیشن
کنترل واکسین کووید با کمک اپلیکیشن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تمام واکسین‌ها دارای کد QR است که با کمک یک اپلیکیشن خاص قابل کنترل خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، دنیس لوگونوف، معاون رئیس مرکز «گامالیا» در خصوص واکسن ضد کووید اعلام کرد که تمام واکسین‌ها دارای کد QR است که با کمک یک اپلیکیشن خاص قابل کنترل خواهد بود.

آزمایشات کلینیکی واکسین کووید-19 خاتمه میابد - اسپوتنیک افغانستان
آزمایشات کلینیکی واکسین کووید-19 خاتمه میابد

وی در ادامه گفت: "هر واکسن با شخص دریافت‌کننده واکسن ارتباط خواهد داشت و آن شخص از طریق یک اپلیکیشن خاص که در حال طراحی است تحت کنترل قرار خواهد گرفت. استفاده از واکسن تحت کنترل بسیار شدیدی انجام خواهد شد. افرادی که بیماری کووید را پشت سر گذاشتند با هیچگونه محدودیتی در استفاده از واکسن روبرو نخواهند شد زیرا آنتی بادی در این افراد خیلی سریع تضعیف می‌شود".

کریل دمیتریف، رئیس بنیاد روسی سرمایه‌گذاری‌های مستقیم اعلام کرد که هفته آینده مرحله دیگر آزمایش واکسن آغاز خواهد شد: "در هفته آینده تحقیقات مابعد ثبت واکسن روی بیش از 40 هزار بیمار در مطابقت کامل با استانداردهای جهانی آغاز خواهد شد. این تحقیقات همزمان با واکسیناسیون گروه ریسک جریان خواهد داشت. نتیجه آزمایش‌های بالینی بزودی در مجلات معتبر علمی منتشر خواهند شد".

پیش از این روسیه از ثبت اولین واکسن کووید-19 در جهان خبر داده بود. این واکسن «اسپوتنیک وی» نامگذاری شده و تمام آزمایش های لازم را پشت سر گذاشته است. واکسن روسی بر پایه شاخه آدنوویروس توسط وزارت بهداشت روسیه در تاریخ 11 آگوست به ثبت رسید و اولین واکسن ثبت شده ضد کووید در بازار خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала