تأسیس سفارت امارات در تل‌آویو در بدل اف-35

CC BY 2.0 / Forsvarsdepartementet / Testflyging av første norske F-35تأسیس سفارت امارات در تل‌آویو در بدل اف-35
تأسیس سفارت امارات در تل‌آویو در بدل اف-35 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مشاور امور خارجه امارات متحده عربی طی اظهاراتی اعلام کرد که امارات پس از برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل، در تل‌آویو سفارت خود را تأسیس خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «دیلی صاباح» خبر داده است که انور قرقاش وزیر مشاور امور خارجه امارات متحده عربی، شامگاه روز پنجشنبه، در همایشی ویدیویی با اندیشکده شورای آتلانتیک از تأسیس سفارت امارات در تل‌آویو خبر داده است.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش چین به عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات

انور قرقاش در این همایش گفته:‌ «زمانی که این توافق (توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل) امضا شود، ابوظبی بر مبنای تفاهم بین‌المللی روی استراتیژی دو دولتی، سفارت‌خانه خود را در تل‌آویو تأ‌سیس خواهد کرد».

امارات و اسرائیل، پنجشنبه هفته گذشته، طی بیانیه‌ای مشترک با امریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور امریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود را گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، صدراعظم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

قرقاش در اظهارات خود همچنین اشاره کرده است که امارات از شش سال پیش تمایل به خرید طیارات اف-35 داشته و مدعی شده است که تلاش امارات برای خرید این طیارات به توافق عادی‌سازی مرتبط نیست.

واکنش حماس و فتح به توافق بین اسرائیل و امارات - اسپوتنیک افغانستان
واکنش حماس و فتح به توافق بین اسرائیل و امارات

پس از اعلام عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» اسرائیلی در گزارشی خبر داده بود که توافق میان ابوظبی و تل‌آویو شامل بندی سری درباره فروش طیارات اف-35 به امارات است؛ اما بعد از انتشار این گزارش، مقامات اسرائیل از جمله نتانیاهو این خبر را تکذیب کردند. با این حال، برخی منابع خبری گزارش دادند که واشنگتن در تلاش است تا فروش جنگنده‌های اف-35 را در توافق میان تل‌آویو و ابوظبی بگنجاند که این مسئله مخالفت شدید مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

روزنامه «معاریو» اسرائیل نیز، پیشتر، به نقل از نهاد امنیتی اسرائیل گزارش داه بود که این نهاد، هنوز اطلاع ندارد که آیا امریکا در مقابل سازش، پیشنهادی در ارتباط با فروش جنگنده‌ها به امارات داده است یا خیر.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала