پایگاه روسیه در قطب شمال بزرگتر شده است

© Sputnik / Vladimir Baranovپایگاه روسیه در قطب شمال بزرگتر شده است
پایگاه روسیه در قطب شمال بزرگتر شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه طول باند فرودگاه قطب شمالی خود را از 2.5 کیلومتر به 3.5 کیلومتر افزایش داده است. 
کشتی یخ‌شکن ایوان پاپانین  - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی امريكا از بابت استقرار تسلیحات روسیه در قطب شمال

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Drive، روسیه طول باند فرودگاه نگورسکی خود در جزیره الکساندرا لند و مجمع الجزایر فرانتس جوسیف را که در شمالی ترین منطقه این کشور قرار دارد، را از 2.5 کیلومتر به 3.5 کیلومتر افزایش داده است. 

این نشریه به تاریخ 13 اگوست تصویرهای ماهواره ای منحصر به فرد را از ماهواره پلانیت دریافت کرد و بر پایه این تصویرها این نشریه می نویسد، که روسیه طول باند فرودگاه خود در قطب شمال را افزایش داده و اکنون هر هواپیمایی نظامی روسیه می تواند به این فرودگاه نشست کند. 

The Drive اذعان می کند، که هواپیماهای رهگیری کننده مافوق صوت دوربرد میگ-31 در این پایگاه هوایی جا به جا خواهند شد. این نشریه نوشته است، که هواپیماهای حمل و نقل ایل -76 به این پایگاه پرواز می کنند و مواد غذایی، تجهیزات و پرسنل را تحویل می دهند.
بر پایه داده های The Drive، بمب افکن های راهبردی Tu-95 و Tu-160 و همچنین هواپیماهای ضد برد زیردریایی تو-142 و هواپیماهای ضد زیردریایی برد ایل -38 با برد متوسط​​، می توانند از میدان هوایی نگورسکی پرواز شان را آغاز کنند.

این روزنامه می نویسد: "این هواپیماها پیش از این پروازهایی منظم را در قطب شمال از پایگاه هایی در سرزمین اصلی روسیه انجام می دادند و مشکلات زیادی را برای دشمنان بالقوه ایجاد کرده اند، به ویژه در عملیات با زیردریایی های خارجی، که مدت هاست از آب های از راه دور و یخ زده برای جلوگیری از شناسایی در حوادث مختلف استفاده می کنند".

درایو خاطرنشان می کند، که پایگاه قطب شمال به روسیه اجازه می دهد تا "آسمان و دریا را در مسافت های طولانی" در اطراف پایگاه کنترل کند. درایو تصدیق می کند، که علاقه کشور به منطقه به دلیل دسترسی به منابع مفید و فرصت های حمل و نقل ناشی از گرم شدن کره زمین ناشی می شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала