نفوس ولایت بلخ بیش از ۱ میلیون و ۵۰۹ هزار نفر برآورد شد

© رخنامه اداره احصاییه افغانستان نفوس ولایت بلخ بیش از ۱ میلیون و ۵۰۹ هزار نفر برآورد شد
نفوس ولایت بلخ بیش از ۱ میلیون و ۵۰۹ هزار نفر برآورد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره‌ی ملی احصائیه‌ ای مرکزی افغانستان آمار نفوس ولایت بلخ را منتشر کرد.
رقم دقیق نفوس شهر کابل اعلام شد  - اسپوتنیک افغانستان
رقم دقیق نفوس شهر کابل اعلام شد

به گزارش اسپوتنیک، اداره‌ی ملی احصائیه‌ی مرکزی افغانستان آمار نفوس ولایت بلخ را منتشر کرده است، که بر اساس آن، نفوس مجموعی این ولایت، ۱ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۱۸۳ نفر برآورد شده است.

در اعلامیه‌ای که روز شنبه (۱ دلو)، از سوی اداره‌ی ملی احصائیه‌ی مرکزی منتشر شده، آمده است که از این میان، ۷۶۶ هزار و ۸۵۳ نفر را مردان و ۷۴۲ هزار و ۳۳۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

بر پایه داده های این اداره، از کل نفوس ولایت بلخ، ۵۸۴ هزار و ۸۸۶ نفر آن در شهر و ۹۲۴ هزار و ۲۹۷ نفر آن در روستاها زندگی می‌کنند.

اداره‌ی ملی احصائیه‌ی مرکزی افغانستان همچنان در ماه جوزای سال روان، برآورد نفوس افغانستان را منتشر کرده بود که بر اساس آن، نفوس مجموعی این کشور، حدود ۳۲٫۹ میلیون نفر برآورد شده است که از این میان، ۱۶٫۸ میلیون نفر را مردان و ۱۶٫۱ میلیون نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

یادآوری می کنیم، که این اداره پیش از این نفوس مجموع افغانستان چنین گزارش داده بود: از میان ۳۲٫۹ میلیون نفر، ۲۳٫۴ میلیون نفر در روستاها زندگی می‌کنند و ۸٫۰ میلیون نفر دیگر در شهرها بود و باش دارند. همچنان، ۱٫۵ میلیون نفر را کوچی‌ها تشکیل می‌دهد.

اداره‌ی ملی احصائیه‌ی مرکزی، گفته بود که این برآورد، دربرگیرنده‌ی ۳۴ ولایت، ۳۶۴ ولسوالی اصلی، ۲۴ ولسوالی موقت و ۳۴ مرکز ولایت است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала