ویروس شناس عواملی اصلی گسترش کرونا در امریکا را نام‌برد

© REUTERS / UPMC / Handoutویروس شناس عواملی اصلی گسترش کرونا در امریکا را نام‌برد
ویروس شناس عواملی اصلی گسترش کرونا در امریکا را نام‌برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویروس شناس امریکایی عواملی اصلی گسترش بیماری‌ همه‌گیر کووید-19 در ایالات متحده امریکا را فعالیت زیاد جمعیت و اقدامات نه‌چندان سخت در برابر قرنطین دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از RBK، کنستانتین چماکوف، ویروس شناس امریکایی در مصاحبه خود به RBK گفت که فعالیت زیاد جمعیت و عدم اقدامات سخت در برابر قرنطین منجر به انتقال گستردۀ بیماری کرونا در امریکا شده است.

سازمان جهانی صحت: امیدوارم همه گیری ویروس کرونا کمتر از دو سال ختم شد - اسپوتنیک افغانستان
امیدواری سازمان جهانی صحت به پایان ویروس کرونا

او گفت: اول، جمعیت کاملاً فعال است، کشور باز است. قبل از شیوع کرونا ارتباطات بین‌المللی وجود داشت. این بیماری بلافاصله در چین مکان شیوع کرد. زیرا این ویروس در سواحل غربی و شرقی، به نیویورک، سیاتل، سانفرانسیسکو وارد شد.

در عین حال، بنا به گفتۀ چماکوف، مقامات امریکایی اقدامات محدودکننده‌ای سخت برای مهار گسترش ویروس کرونا ارائه نکردند.

چماکوف می‌گوید: در چین و اروپا اقدامات برای مهار گسترش کرونا انجام شد، پولیس افرادرا رژیم انزوا و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کردند مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. در امریکا چنین چیزی وجود نداشت.

علاوه بر این، گسترش ویروس کرونا در هر ایالت کشور متفاوت است.

این ویروس شناس امریکایی می‌گوید: منحنی کرونا در امریکا از منحنی‌های هر ایالت تشکیل شده است. بنابراین، هنگامی که به منحنی بیماری در امریکا نگاه می‌کنید دو موج مشاهده می‌کنید. این به معنای واقعی نیست که این دو موج واقعی هستند، قط این است که ایالت‌های مختلف در زمان های مختلف بیمار می‌شوند.

به‌طور خاص، در نیویورک، نیوهمپشایر، ماساچوست، اوضاع از قبل تثبیت شده است، و در کالیفرنیا، فلوریدا، تگزاس همه‌گیری به تازگی آغاز شده است.

براساس آخرین داده‌ها، 5.6 میلیون نفر در سراسر امریکا به بیماری همه‌گیر کرونا مبتلا شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала