Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اسپانیا با رئال پرافتخارترین کشور در لیگ قهرمانان + عکس

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر رئال مادرید
رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا دو تیم از اسپانیا توانسته‌اند بیشترین افتخار را برای این کشور کسب کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شاهد قهرمانی اسپانیایی‌ها، انگلستانی‌ها و ایتالیایی‌ها بوده‌ایم که توانسته‌اند بیشترین جام را به خانه ببرند اما در این بین کشور اسپانیا بیشترین آمار قهرمانی و کسب جام را در اختیار دارد.

در تاریخ این رقابت‌ها بارسلونا و رئال مادرید توانسته‌اند 18 عنوان قهرمانی را برای این اسپانیا به ارمغان بیاورند که تنها از این میان 13 جام آن مربوط به نمایش‌های درخشان رئال مادرید می‌شود. این تیم در سال‌های 1956 تا 1960 (5 سال متوالی)، 1966، 1998، 2000، 2002، 2014، 2016، 2017 و 2018 توانسته به 13 جام قهرمانی دست یابد که تا کنون به رکورد کهکشانی‌ها هیچ تیمی نزدیکی نکرده و جام‌های شاگردان زیزو با تمامی جام‌های تاریخ انگلستان در لیگ قهرمانان برابر است. است. بارسلونا 5 بار البته قهرمان شده است.

در مکان دوم انگلستان قرار گرفته که 5 تیم از این کشور 13 بار جام قهرمانی دست یافته‌اند که منچستریونایتد با 6 عنوان قهرمانی پرافتخار ترین تیم این کشور می‌باشد.

پس از آن‌ها، تیم‌های ایتالیایی هستند که 12 بار به این جام دست یافته‌اند و آ ث میلان با 7 قهرمانی اول است، اینتر با سه قهرمانی و یوونتوس با دو عنوان دوم و سوم هستند.

البته کشورهای آلمان با 7 عنوان و پرتگال با چهار عنوان چهارم و پنجم هستند.

امشب باید دید که دومین جام توسط پاری‌سن‌ژرمن برای کشور فرانسه پس از المپیک مارسی به دست می آید یا خیر؟

فراموش نکنیم که در آلمان بایرن مونیخ با 5 عنوان قهرمانی پرافتخار ترین تیم این کشور است در حالی‌که دورتموند و مونشن گلادباخ هر کدام با یک قهرمانی در رده بعدی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала