کابل: اعمال تحریم‌های پاکستان در برابر سران گروه طالبان را بررسی می‌کنیم

© Photo / Government Media and Information Centerکابل: اعمال تحریم‌های پاکستان در برابر سران گروه طالبان را بررسی می‌کنیم
کابل: اعمال تحریم‌های پاکستان در برابر سران گروه طالبان را بررسی می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به اعمال محدودیت‌ها بر شماری از سران طالبان اعلام کرد که کابل این موارد را بررسی خواهد کرد.

طالبان: تحریم‌های پاکستان در برابر ما مانع پیشرفت روند صلح می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: تحریم‌های پاکستان در برابر ما مانع پیشرفت روند صلح می‌شود
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان وضع «محدودیت‌ها» بر شماری از رهبران طالبان و شبکه حقانی از سوی پاکستان را «یک توسعه» مهم ‌خواند.

گران هیواد سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان، روز یک‌شنبه، دوم سنبله در یک پیام ویدئویی گفت، که بیانیه وزارت خارجه پاکستان درباره اعمال «محدودیت‌ها» بر رهبران طالبان بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد، یک «توسعه» مهم است و وزارت خارجه افغانستان آن را بررسی می‌کند.

هیواد افزود، که پس از ارزیابی همه‌جانبه نتیجه‌گیری‌ها در این مورد اعلام می‌شود.

یادآوری می کنیم، که بر پایه گزارش رسانه‌ها، پاکستان دستور پیروی کامل از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه طالبان افغانستانی و سایر گروه‌های شورشی را صادر کرده است.

ملا عبدالغنی برادر، معاون و رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی از جمله کسانی هستند که در فهرست تحریم‌های پاکستان قرار گرفته‌اند.

این اقدام پاکستان پیش از نشست حساس گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ، سازمان جهانی مبارزه با پولشویی و تمویل مالی تروریسم صادر شده است.

تحریم‌ها شامل ضبط دارایی‌ها، محدودیت سفر و حمل اسلحه می‌شود.

اسلام‌آباد از سوی کابل متهم به حمایت از گروه طالبان و پناه دادن به این گروه است.

گروه طالبان به تحریم های پاکستان در برابر این گروه واکنش نشان داد و گفت، که این تحریم ها مانع روند صلح افغانستان می شود. 

از سوی دیگر، گران هیواد از بازگشایی گذرگاه‌های غلام‌خان در ولایت خوست و اسپین‌بولدک در قندهار نیز یاد کرد که به گفته او، یک پیشرفت در توسعه تجارت به شمار می‌رود.

هیواد گفت که در دو روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار شهروند افغانستانی از گذرگاه اسپین‌بولدک «استفاده» کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала