گروه داعش برای شاخه خراسان اش والی تازه گماشت

© Flickr / Global Panoramaگروه داعش برای شاخه خراسان اش والی تازه گماشت
گروه داعش برای شاخه خراسان اش والی تازه گماشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تروریستی داعش این بار یک شهروند عراقی را به عنوان والی شاخه خراسان گروهش گماشته است. 
تسلیم 46 تن از اعضای گروه تروریستی داعش به دولت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تسلیم 46 تن از اعضای گروه تروریستی داعش به دولت افغانستان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گروه تروریستی داعش برای نخستین ‌بار یک شهروند عراقی را به نام شهاب المهاجر همچون والی شاخۀ خراسان این گروه برای افغانستان و شماری از کشورهای منطقه گماشته‌است.

در یک گزارش پژوهشی بخش اردوی بی بی سی آمده‌‎است، که گروۀ داعش می‌کوشد بار دیگر در ولسوالی‌های سرحدی ننگرهار و کنر سربلند کند و برای این کار در تلاش منظم ساختن افرادش است.

بربنیاد گزارش‌ها، شهاب المهاجر پیش از این در افغانستان و پاکستان به‌حیث فرماندۀ جنگی شبکۀ القاعده فعالیت داشت و طراح حملۀ پسین بر زندان ننگرهار نیز شناخته شده‌است؛ حمله‌یی که به فرار ده‌ها تن از جنگجویان داعش انجامید.

عبیدالله شینواری، معاون شورای ولایتی ننگرهار در این باره گفت: "گفته می‌شد که حضور داعش در شرق به پایان رسیده، اما با حمله بر زندان ننگرهار دوباره برای مردم نگرانی خلق شد".

کابل جان تدبیر، آگاۀ سیاسی نیز افزود: "این پروژه با این ظرفیت که کار روی آن جریان دارد، واقعأ جای تشویش برای مردم است. حکومت افغانستان باید تمام ابعاد این پروژه را دقیق ارزیابی کند".

بربنیاد این گزارش بی بی سی، والیان پیشین شاخۀ خراسان داعش که از افغانستان و پاکستان بوده‌‎اند در کار خود ناکام بوده‌اند و از همین‌رو داعش این بار یک شهروند عراق را در این سمت گماشته‌است.

در گزارش هم‌چنان آمده‌است که الشهاب المهاجر در حمله‌های خونین کابل نیز دست داشته‌است.

بسم‌الله افغانمل، والی پیشین زابل اظهار داشت: "داعش می‌خواهد از نو اساسات و تشکیلات خود را بسازد و دوباره جان بگیرند".

مسعود اندرابی، نامزد وزیر امور داخله هم در سیزدهم ماه اسد گفته بود، که رهبر تازۀ شاخۀ خراسان داعش، عضو شبکۀ حقانی است و هر زمانی که فعالیت‌های طالبان و شبکۀ حقانی از رهگذر سیاسی به سود این گروه نباشد، نام داعش را بر آن می‌گذارند.

یادآوری می کنیم، که گروه تروریستی داعش افغانستان، ایران، پاکستان و بخش‌هایی از آسیای مرکزی را ولایت خراسان می‌داند و از همین‌رو این گروه داعش خراسان نامیده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала