گفتگوی رییس شورای عالی مصالحه ملی با رییس و موسس نهاد ریشه‌های صلح

© Sputnikگفتگوی رییس شورای عالی مصالحه با رییس و موسس نهاد ریشه‌های صلح
گفتگوی رییس شورای عالی مصالحه با رییس و موسس نهاد ریشه‌های صلح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی با رییس و موسس نهاد ریشه‌های صلح از طریق ویدیوکنفرانس صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این صحبت خانم هایدی کیوهن، ريیس و موسس نهاد ریشه‌های صلح (Roots of Peace) در مورد کارکردها و پروژه‌های این نهاد معلومات مفصل ارائه نمود.

خانم کیوهن گفت که موسسه‌ی ریشه‌های صلح در مناطق مختلف افغانستان برنامه‌ها و پروژه‌های را به خصوص در بخش زراعت عملی نموده است. آموزش مهارت‌های زراعتی برای دهقانان، فراهم‌سازی امکانات تخنیکی برای دهقانان، نهال‌شانی، فراهم سازی سهولت برای گسترش صادرات زراعتی به بیرون از افغانستان و اشتغال زایی شامل بخش‌های از فعالیت‌های این نهاد در کشور می‌باشد. همچنان وی در مورد برنامه‌های آینده‌ی خود در افغانستان صحبت نمود و از همکاری با شورای عالی مصالحه ملی در دستیابی به صلح در کشور اطمینان داد.

عبدالله: دولت افغانستان با طالبان در روزهای آینده نشست برگزار می کند - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: دولت افغانستان با طالبان در روزهای آینده نشست برگزار می کند

 یاسر احمدزی، نماینده‌ی انستیتوت صلح افغانستان و مسعود عامر،نماینده‌ی مرکز مطالعات پالیسی افغانستان مقیم لندن نیز صحبت نمودند و  از آمادگی خود برای حمایت از پروسه‌ی صلح و همکاری با شورای عالی مصالحه ملی خبر دادند.
رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی از فعالیت‌ها و پروژه‌های نهاد ریشه‌های صلح در افغانستان قدردانی نمود. داکتر عبدالله عبدالله نقش و کارکردهای این نهاد را در افغانستان مهم دانسته گفت که مردم افغانستان به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از کار و فعالیت‌های این نهاد مستفید شده‌اند. رییس شورای عالی مصالحه همچنان با اطمینان از هرگونه حمایت و همکاری با نهاد ریشه‌های صلح، نقش این نهاد را در جریان مذاکرات صلح و پس از توافق صلح مهم دانسته و خواهان گسترش فعالیت‌های آن گردید. رئیس شورای عالی مصالحه افزود که توسعه‌ی اقتصادی پس از صلح اولویت اساسی افغانستان است و نهاد ریشه‌های صلح می‌تواند در این بخش و همچنان در ایجاد شغل در کشور، نقش مهم ایفا نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала