تلفات سنگین طالبان مسلح در درگیری با نیروهای دولتی در کندز و بغلان

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی کشور اعلام کرده است که ده‌ها طالب مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایت‌های کندز و بغلان کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی، امروز دوشنبه (3 سنبله) با نشر خبرنامه‌ای گفته که این طالبان مسلح، شب گذشته زمانی کشته شدند که قصد حمله بر پاسگاه‌های امنیتی را داشتند.

در خبرنامه آمده:"طالبان در 24 ساعت گذشته حملات و پلان‌های وسیعی حمله‌‌ های تهاجمی را بالای موقعیت‌های نیروهای ملی دفاعی و امنیتی را داشتند و خوشبختانه تحرکات دشمن، توسط نیروهای دفاعی و امنیتی در مساعی مشترک با قوای هوایی کشور دفع وطرد گردید".

خبرنامه افزوده:" در جریان درگیری و اجرای حمله متقابل نیروهای ملی دفاعی و دفاعی 25 طالب مسلح در ساحات تلوکه، چرخاب و شینواری از مربوطات مسیر شاهراه کندز _خان آباد و  حومه‌های شهر کندز، کشته شدند و 11  تن دیگر آنان زخمی گردیده‌اند".

تلفات سنگین طالبان در درگیری با ارتش  - اسپوتنیک افغانستان
تلفات سنگین طالبان در درگیری با ارتش

بر اساس معلومات منبع، همچنان در ولایت بغلان با اجرای حمله متقابل قوای دفاعی کشور، 23 طالب مسلح بشمول چندین سرگروپ‌شان کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ملی درباره تلفات احتمالی نیروهای امنیتی و دفاعی در جریان این درگیری‌ها چیزی نگفته است.

طالبان درباره درگیری جنگجویان این گروه با نیروهای امنیتی در ولایت بغلان چیزی نگفته اما ادعا کرده که در ولایت کندز تلفات سنگینی به نیروهای امنیتی وارد شده است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان گفته که شب گذشته در منطقه قراغان تپه ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز درگیری بین جنگجویان طالب و نیروهای امنیتی رخ داده است.

سخنگوی گروه طالبان ادعا کرده که در این درگیری تعداد زیادی از نیروهای امنیتی کشته، 6 نیروی امنیتی زنده دستگیر و مقدار زیادی اسلحه و مهمات آنان به دست جنگجویان طالبان افتاده است.

وزارت دفاع ملی درباره این ادعای طالبان چیزی نگفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала