واکنش عطا محمد نور به عملیات نیروهای امنیتی جهت بازداشت کرام‌الدین کریم

© Photo / Ata Mohammad Noor FBواکنش عطا محمد نور به عملیات نیروهای امنیتی جهت بازداشت کرام‌الدین کریم
واکنش عطا محمد نور به عملیات نیروهای امنیتی جهت بازداشت کرام‌الدین کریم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطا محمد نور در واکنش به عملیات نیروهای امنیتی جهت بازداشت کرام‌الدین کریم گفته است که این اقدام بدون هماهنگی مقامات محلی پنجشیر صورت گرفته و چنین اقدامات باعث ایجاد فاصله میان مردم و حکومت می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته عملیات نیروهای امنیتی برای بازداشت کرام‌الدین کریم، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در ولایت پنجشیر، بی‌نتیجه پایان یافت. منابع محلی در پنجشیر می‌گویند، نیرو‌های ویژهٔ کماندو به خانهٔ کرام‌الدین کریم، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال حمله کرده اند اما موفق به بازداشت او نشده اند. این قضیه واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است.

وزارت داخله: کرام‌الدین در ساحه حضور نداشت/ هیچ کسی از قانون گریخته نمی‌تواند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت داخله: کرام‌الدین کریم در ساحه حضور نداشت/ هیچ کسی از قانون گریخته نمی‌تواند

اخیرا عطا محمد نور در واکنش به این عملیات نوشته است: تطبیق قانون بدون شک مسیر را برای عدالت و تقویت نظام هموار می‌سازد. نقش پنجشیر به عنوان نگین جهاد - مقاومت، پایگاه ضد تروریزم، کمونیزم و تطبیق قانون واضح است. اما استفاده از نیروهای خوشنام امنیتی در شرایط حساس و بدون هماهنگی محلی فاصله میان حکومت و مردم را بیشتر می‌سازد. کسانی که به رییس جمهور مشوره داده‌اند نه جامعه‌ شناسی می‌دانند و نه هم به حفظ ثبات و نظام علاقه دارند. از جناب رییس جمهور تقاضا دارم تا اطلاعات جاسوسان با افتخار و بدون افتخار را تحلیل ژرف نموده و نگذارد فاصله میان حکومت و مردم بیشتر شود. من در جریان وقوع رویداد با بزرگان پنجشیر در تماس بودم و تأکید نمودم که موضوع به شیوه معقول و بدون تنش حل گردد.

آقای نور در ادامه افزوده است: همینگونه از رییس صاحب جمهور کشور تقاضا دارم که جنرال زمری پیکان از جنرالان این کشور را که در‌یک دوره در دفاع وطن و تامین آرامش در صفوف نیروهای دفاعی ‌و امنیتی زحمت کشیده بود، اجازه دهد که با گرفتن وکیل مدافع در بدل ضمانت معتبر قانونی رها و مراحل بعدی حقوقی اتهام وارده اش را انجام دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала