راهکار ترامپ برای کاهش سه برابری مرگ و میر ناشی از کووید

© REUTERS / Kevin Lamarqueراهکار ترامپ برای کاهش سه برابری مرگ و میر ناشی از کووید
راهکار ترامپ برای کاهش سه برابری مرگ و میر ناشی از  کووید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روشی را پیشنهاد نموده که بر اساس آن مرگ و میر ناشی از کرونا ممکن است سه برابر کاهش یابد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در بیاناتی اظهار داشت که «درمان بیماران مبتلا  به کرونا با "پلاسمای درمانی بیماران بهبود یافته از ویروس"  احتمال دارد مرگ و میر ناشی از این بیماری را به میزان سه برابر کاهش دهد.

 وی در نشست خبری اخیر خود از مجوز این سازمان برای درمان بیماران کرونا با استفاده از روش پلاسمای خون تقدیر و آن را مورد تایید قرار داد.

وی در نشست خبری غیرمعمول خود در کاخ سفید گفت: «این همان چیزی است که من از مدت‌ها قبل دنبال انجام آن بودم. امروز خوشحالم که این خبر بزرگ که در راستای مقابله کشور ما با این ویروس چینی است را اعلام کنم. روشی که جان انسان‌های زیادی را حفظ خواهد کرد.»

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است که شواهد نشان می‌دهد که استفاده از پلاسما باعث کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا می‌شود و می‌تواند سلامت بیماران را در سه روز اول بستری بهبود ببخشد.

بر اساس این گزارش، تا کنون بیش از 70 هزار نفر در آمریکا با روش پلاسما درمانی بهبود پیدا کرده‌اند.

ترامپ پیش از این ادعا کرده بود که عده‌ای از همکاران اداره مواد غذایی و دارویی که با او ضدیت دارند، در مسیر تولید دارو و واکسن کرونا سنگ‌اندازی می‌کنند تا دولت نتواند پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به موفقیتی در این زمینه دست یابد.

براساس این گزارش ترامپ تلاش دارد تا با تولید و معرفی یک واکسن برای درمان کرونا یا روش درمانی مطمئن شانس خود را برای پیروزی در انتخابات نوامبر 2020 افزایش دهد.

ترامپ بار‌ها وعده داده است که تا پیش از پایان سال 2020 واکسن کرونا روانه بازار آمریکا خواهد شد.

این در حالیست که بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کرونا در آمریکا ثبت شده، به گونه‌ای که تاکنون حدود 180 هزار آمریکایی جان خود را ازدست داده‌اند و انتقادهای بسیاری از عملکرد غیرمسئولانه ترامپ مطرح شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала