Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بحران مالی، دلیل اصلی بارسلونا برای فروش ستاره‌های باتجربه

© AFP 2023 / JOSEP LAGOبارسلونا
بارسلونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه بارسلونا به دلیل بحران مالی مجبور به فروش برخی از بازیکنان و ستاره‌های خود قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، بارسلونا در حال حاضر پرهزینه ترین تیم لالیگاست. این تیم 525 میلیون یورو به اعضایش دستمزد می دهد که شامل 61 درصد بودجه باشگاه است. ایوان راکتیچ، آرتورو ویدال و ساموئل اومتیتی 3 بازیکن دیگر فروشی بارسلونا در تابستان کنونی هستند که به احتمال فراوان نیوکمپ را ترک خواهند کرد اما نکته مهم در فروش سوارز و 3 بازیکن دیگر در چیست؟

سوارز و نیمار Футбол. Лига чемпионов. Финал. Матч Ювентус - Барселона - اسپوتنیک افغانستان
تشکیل زوج نیمار- سوارز در دستور کار پاریسی‌ها

بارسا در فصل آینده به خاطر بحران کرونا حداقل 300 میلیون یورو از بودجه خود را کم خواهد کرد و بدین ترتیب تقریبا 80 درصد از بودجه باشگاه باید نصیب دستمزدها شود. جوزپ ماریا بارتومئو مدیر بارسلونا می داند که شرایط مالی  این باشگاه به شدت بحرانی است و به همین خاطر چاره ای جز جدایی برخی بازیکنان باتجربه برای رهایی از پرداخت دستمزد آنها ندارند.

آنها بدین ترتیب می توانند ستارگان جوان تری را جایگزین کنند که دستمزد کمتری دریافت می کنند. بارسلونا مجبور است که حدود 100 میلیون یورو از دستمزد فعلی بازیکنان کم کند که جدایی بازیکنانی نظیر سوارز (23.4 میلیون یورو دستمزد خالص با احتساب مالیات)، بوسکتس (14.9)، راکیتیچ (13.3)، اومتیتی (12)، آرتورو ویدال (9)  جوردی آلبا (8.5) می تواند حساب های باشگاه را تنظیم کند. در حقیقت اگر این شش بازیکن جدا شوند، بارسلونا از پرداخت 80 میلیون یورو دستمزد معاف می شود.

به همین خاطر است که مدیران بارسلونا نمی خواهند بپذیرند که سوارز به عنوان نیمکت نشین در تیمشان بماند چرا که توان پرداخت دستمزد وی را ندارند. در حقیقت دلیل اصلی اصرار مدیران بارسلونا به جدایی ستارگان باتجربه این است که از پرداخت دستمزدشان معاف شوند.

View this post on Instagram

A post shared by Mundo Deportivo (@mundodeportivo) on

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала