تصمیم انگلیس برای حذف تانک ها از تجهیزات ارتش

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع انگلیس گزینه های حذف تانک ها از تجهیزات جنگی ارتش این ‌کشور مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه The Times وزارت دفاع انگلیس برنامه های مختلفی را برای مدرنیزه کردن نیروهای مسلح در نظر گرفته است که براساس یکی از این گزینه ها این کشورها ممکن است برای همیشه تانک ها را از تجهیزات ارتش حذف کند.

مشخص شده است که گزینه فوق الذکر توسعه ارتش به دلیل هزینه های زیادی که برای نوسازی 227 دستگاه اتومات Challenger   2 و 338 دستگاه Warrior در نظر گرفته شده است. وزارت دفاع انگلیس معتقد است که این فناوری منسوخ شده است.

ترس ارتش انگلیس از زیردریایی ها روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ترس ارتش انگلیس از زیردریایی های روسیه

 موضوع هزینه نگهداری تجهیزات سنگین به نظر می رسد با توجه به نیاز به افزایش سرمایه گذاری در حوزه سایبری ، فضا و سایر انواع مدرن نیروها، ارائه شده است.

 خاطرنشان می شود ، بحث در مورد نوسازی ارتش، بعنوان بخشی از ممیزی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مطرح شده است. این موضوع بعدا در سال 2021 به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ارائه خواهد شد.

یک منبع دولتی ناشناس به روزنامه تایمز گفت: ما می‌دانیم که تعدادی تصمیمات مهم باید به منظور حفاظت از امنیت بریتانیا و توازن مجدد منافع دفاعی برای مقابله با تهدیدات جدیدی که با آنها رو به رو هستیم، اتخاذ شوند.

سال گذشته نگرانی‌هایی از سوی پنی موردانت، وزیر دفاع وقت درباره اینکه این تانک‌ها "قدیمی و از کار افتاده" هستند، مطرح شده بود.  

برنامه انگلیس تحت عنوان "بررسی یکپارچه" با هدف تعریف جاه‌طلبی دولت برای نقش انگلیس در جهان و اهداف استراتژیک بلندمدتش برای سیاست خارجی و امنیت ملی این کشور اعلام شده است. این برنامه دولت انگلیس به عنوان بزرگ‌ترین بررسی سیاست خارجه، دفاعی، امنیتی و توسعه از زمان پایان جنگ سرد توصیف شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала