طالبان: غنی بدون فرمان آمریکا اختیار رهایی زندانیان ما را ندارد

© AP Photo / Hussein Sayed طالبان: غنی بدون دستور آمریکا اختیار رهایی زندانیان ما را ندارد
 طالبان: غنی بدون دستور آمریکا اختیار رهایی زندانیان ما را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در واکنش به عدم آزادی زندانیان این گروه اظهار داشت که اشرف غنی بدون دستور آمریکا کاری انجام نمی‌دهد و نیز اختیاری درباره آزادی و یا عدم آزادی زندانیان ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان با انتشار بیانیه ای در سایت رسمی این گروه نوشت: در حالیکه لویه‌ جرگه مشورتی صلح افغانستان رای به آزادی فوری زندانیان باقیمانده این گروه داده است اما دولت کابل تاکنون نتوانسته آن را برآورده کند.

طالبان مدعی شد که پافشاری رئیس جمهور افغانستان بر عدم آزادی زندانیان این گروه و برپایی لویه ‌جرگه مشورتی صلح به دستور آمریکا بود و اکنون که غنی فرمان آزادی زندانیان را داده اما آمریکا اجازه اجرای آن را نداده و به همین دلیل روند آزادی زندانیان متوقف شده است.

عبدالله:  روند رهایی زندانیان طالبان باید تکمیل شود   - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: روند رهایی زندانیان طالبان باید تکمیل شود

بیانیه می‌افزاید: «اشغالگران می‌خواستند با این کار کابل را مستقل نشان دهند و طالبان را تشویق کنند که وارد گفت‌وگوی مستقیم با آن‌ها شوند، اما این کار نه تنها کابل را مستقل نشان نداد بلکه رسواتر ساخت؛ اکنون همه می‌دانند که غنی بدون فرمان مقامات آمریکایی توانایی انجام هیچ کاری را ندارد».

«صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان هفته گذشته با اعلام توقف روند آزادی زندانیان طالبان دلیل آن را عدم آزادی زندانیان نیروهای دولتی دانست.

طالبان اما تاکید کرد که همه تعهداتش را مطابق با توافقنامه قطر انجام داده و یکهزار زندانی دولت را نیز آزاد کرده است.

روز گذشته «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز در توئیتی خواستار آزادی زندانیان باقیمانده طالبان و آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала