آموزش تروریست های سوری توسط امریکا در مناطق اشغالی سوریه 

عضو شوید
ایالات متحده امریکا در حال آموزش تروریست‌ها در مناطق اشغالی در سوریه بوده و واشنگتن از اقدامات تروریست‌ها در مختل کردن روند بازسازی سوریه بهره می‌برد.

تحریم‌های تازه‌ امریکا علیه شش شهروند سوریه - اسپوتنیک افغانستان
تحریم‌های تازه‌ امریکا علیه شش شهروند سوریه
به گزارش اسپوتنیک، بیشتر ستیزه جویان پس از به اصطلاح «عفو» در «منطقه خودمختار شمال شرقی سوریه» که زیر کنترل ایالات متحده امریکا است، حضور پیدا کرده اند.
نماینده گروه روسی در سوریه گزارش داد: دسته های پراکنده داعش در «بیابان سفید» با شبه نظامیانی که در جنوب و جنوب شرقی سوریه در مناطق تحت اشغال امریکا در منطقه «التنف» و «ترانس فرات» سوریه زیر آموزش ویژه قرار گرفته اند، پر می شوند.

در این پیام آمده است: طی یک ماه گذشته، در منطقه به اصطلاح «بیابان سفید» در بخش مرکزی جمهوری سوریه، افزایش قابل توجهی از فعالیت افراد متشکل از اعضای پیشین داعش وجود دارد.

شبه نظامیان با خرابکاری در ارتباطات حمل و نقلی و اقدامات خرابکارانه در تأسیسات صنعت نفت و گاز سوریه، با حمله به گشت ها و پستهای ارتش سوریه، وضعیت را در منطقه بی ثبات می کنند.

در این بیانیه آمده است: به عنوان مثال، در ۱۸ اگوست، ولادیمیر گلادکیخ مشاور ارشد نظامی روس، بر اثر انفجار یک دستگاه انفجاری بداهه کاشته شده توسط تروریست ها در استان دیرالزور درگذشت.

با اقدامات آنها، تروریست ها روند بازسازی اقتصادی-اجتماعی سوریه و برقراری روابط بین قبایل محلی عربی و دمشق را مختل می کنند. این وضعیت در درجه اول برای ایالات متحده مفید است و به آنها اجازه می دهد حضور خود را در شرق سوریه توجیه کنند.

برای مقابله با تروریست ها، نیروهای دولتی سوریه و نیروهای هوایی روسیه تلاش های خود را برای شناسایی شبکه ای از اشیاء شبه نظامی پوشانده در «بیابان سفید» متمرکز کرده اند.

در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ اگوست، با مشارکت مستقیم مشاوران نظامی روسیه، نیروهای دولتی سوریه برای عملیاتی کردن مقیاس بزرگ برای شکستن تشکل های تروریستی آماده و انجام دادند.

یورش های هوایی نیروهای هوایی روسیه و نیروی هوایی سوریه، آتش توپخانه و اقدامات گروه های شناسایی و جستجوی ویژه در «بیابان سفید» ۳۲۷ شبه نظامی را خنثی کرد، ۱۳۴ پناهگاه، ۱۷ پاسگاه دیدبانی، ۷ انبار با مواد مادی و ۵ انبار زیرزمینی سلاح و مهمات را منحل کرد.

عملیات پاکسازی «بیابان سفید» برای پاکسازی بقایای گروه های تروریستی، تا نابودی کامل گروه های مسلح تحت کنترل امریکا که در آنجا فعالیت می کنند، ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала